زومیت ادعای وزیر ارتباطات را رد کرد: این سایت ها و اپلیکیشن ها هنوز فیلترند!

به گزارش مجله سفر به کانادا، زومیت نوشت: با وجود اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر برطرف محدودیت های ایجادشده در سطح اینترنت بین الملل، آنالیز های زومیت نشان می دهد که فیلترینگ اپلیکیشن ها و سرویس های فیلترشده همچنان برقرار است.

زومیت ادعای وزیر ارتباطات را رد کرد: این سایت ها و اپلیکیشن ها هنوز فیلترند!

امروز، 24 مهر 1401، خبرگزاری ایرنا به نقل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رفع شدن محدودیت های اخیر در اینترنت بین الملل اطلاع داد. طبق این گزارش، وزارت ارتباطات اعلام نموده که محدودیت های روزهای گذشته در اینترنت رفع شده و نوشته است: محدودیت هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی صلاح، در روزهای گذشته و در برخی ساعات روز در سطح بین المللی ایجاد می شد، هم اکنون برداشته شده است.

در تاریخ هفدهم مهرماه عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام نموده بود به جز پلتفرم های اینستاگرام و واتساپ، محدودیت های اعمال شده برای اینترنت بین الملل و پلتفرم های خارجی رفع شده است. همان روز نیز رسانه های مختلف از عدم رفع محدودیت های ایجادشده اطلاع دادند.

امروز هم مشاهدات و آنالیز های زومیت نشان می دهد این محدودیت ها به طور کامل رفع نشده و به جز اینستاگرام و واتساپ، پلتفرم های دیگری مانند دین، اپ استور، گوگل پلی، وایبر و... نیز همچنان فیلتر بوده و بدون استفاده از VPN امکان دسترسی به آن ها وجود ندارد. بعلاوه، خبر برداشته شدن محدودیت ها در سطح اینترنت بین الملل در حالی مطرح شده است که روز گذشته، 23 مهر 1401، نیز از حدود ساعت 10 صبح اینترنت بین الملل قطع شده بود و بیشتر کاربران فقط به خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشتند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2180

به "زومیت ادعای وزیر ارتباطات را رد کرد: این سایت ها و اپلیکیشن ها هنوز فیلترند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زومیت ادعای وزیر ارتباطات را رد کرد: این سایت ها و اپلیکیشن ها هنوز فیلترند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید