رسانه هندی: چین به شدت در حال تقویت مواضع خود در مرزهاست

به گزارش مجله سفر به کانادا، همزمان با اوج گیری تنش های مرزی میان هند و چین، ایندیا تودی مدعی تقویت شدید مواضع مرزی توسط چین شد.

رسانه هندی: چین به شدت در حال تقویت مواضع خود در مرزهاست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ایندیا تودی ضمن انتشار گزارشی بیان کرد: در حالی که دولت هند امیدوار است مناقشات مرزی با چین به وسیله مصاحبه حل گردد و در این زمینه گروه هایی را برای رایزنی و مذاکره به چین فرستاده است تحولات میدانی نشان می دهد که چین اندیشه های دیگری در سر دارد.

این رسانه تأکید کرد: طی روزهای اخیر چین به شدت مواضع مرزی خود با هند را تقویت و هزاران نیروی نظامی تازه در مرزها مستقر نموده است.

تجهیزات سنگین نظامی نیز به مرزهای دو کشور منتقل شده است و حتی با چشم غیرمسلح نیز می توان مشاهده کرد که آماده باش در مرزهای چین به شدت افزایش یافته است.

ایندیا تودی با اعلام این خبر توضیح داد: معین است که مذاکرات و رایزنی ها نتیجه ای در بر نداشته و تنش میان دو کشور در حال افزایش است.

علاوه بر دریاچه پانگونگ در مرز مشترک دو کشور دره گالوان نیز جایی است که نظامیان هندی و چینی طی روزهای اخیر در آن درگیری داشتند و در زمان حاضر یکی از کانون های اصلی تنش است.

از سوی دیگر هند نیز طی روزهای اخیر نیروهای خود در مرزهای مشترک را افزایش داده است و هزاران نظامی این کشور به مرز لداخ منتقل شده اند.

همچنین فرمانده ارتش هند نیز شخصاً به منطقه مرزی لداخ سفر نموده است تا در جریان آخرین تحولات و نحوه استقرار نیروهای هندی قرار بگیرد.

هند علاوه بر مرز مشترک با چین درگیری های شدیدی را نیز با پاکستان تجربه می نماید و نپال نیز با انتشار یک نقشه جدید اعلام نموده است مرزبندی های سابق با هند به دلیل اشغال بخشی از خاک این کشور قابل پذیرش نیست.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1099

به "رسانه هندی: چین به شدت در حال تقویت مواضع خود در مرزهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه هندی: چین به شدت در حال تقویت مواضع خود در مرزهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید