دیدنی ترین دریاچه های مشهد را از نزدیک ببینید

به گزارش مجله سفر به کانادا، مشهد جدای از تاریخچه مذهبی خود بخش قابل توجهی از زیبایی ها را هم در خود جای داده است. این مجذوب کنندهیت های طبیعی، هر کدام حال و هوایی خاص و مجذوب کننده دارند و سفر به بهترین دریاچه های مشهد تجربه ای لذت بخش و مملو از انرژی برای مسافرین تور مشهد خواهد بود. در مقاله دیدنی ترین دریاچه های مشهد به زیباترین چشمه های مشهد اشاره خواهیم کرد.

دیدنی ترین دریاچه های مشهد را از نزدیک ببینید

1) دریاچه بزنگان

این دریاچه فوق العاده زیبا در بین برترین دریاچه های مشهد حاصل به هم پیوستن چشمه های کوچک و بزرگ منطقه است. بارندگی از دیگر عوامل پیدایش این دریاچه دیدنی به شمار میرود. این دریاچه در فاصله 130 کیلومتری مشهد واقع شده و در حدود 80 هکتار وسعت دارد، عمق آن در برترین حالت به 12 متر می رسد و در فصل های پر باران فضایی خارق العاده و طبیعتی دیدنی را در اختیار مسافرین تورهای مشهد و گردشگران تورهای طبیعت گردی قرار می دهد.

2) چشمه گیلاس مشهد

این چشمه زیبا در بین دیدنی ترین دریاچه های مشهد که در فاصله 48 کیلومتری مشهد قرار گرفته، یکی از جذابیت های منطقه توس به شمار می آید و همیشه پر آب است. این چشمه زیبا در مسیر خود پوشش غنی را ایجاد نموده و با تشکیل حوضچه های کوچک و بزرگ، جذابیتی خاص به منطقه داده است. محدوده اطراف چشمه گیلاس به علت آب و هوای مطلوب یکی از نواحی فوق العاده برای تورهای طبیعت گردی یک روزه به شمار میرود و بین زائرین تور مشهد محبوبیتی خاص دارد.

3) چشمه سبز مشهد

چشمه سبز بر فراز ارتفاعات بینالود واقع شده و یکی از جذابیت های فوق العاده قوچان محسوب می گردد. این چشمه در بین زیباترین چشمه های مشهد که وسعتی باور نکردنی دارد با آب زیاد و چشم انداز فوق العاده یکی از مقاصد اصلی تورهای مسافرتی است .

4) چشمه گراب مشهد

این چشمه خاص و فوق العاده در جاده مشهد - نیشابور قرار گرفته است. چشمه گراب جذابیت خود را مدیون دهانه مخروطی شکل و عمیق خود است. عمق گودالی که چشمه گراب در آن واقع شده به 30 متر می رسد و از مجموعه ای از چشمه های متعدد که به چشمه اصلی سرازیر می شوند، تشکیل می گردد. آب این چشمه به علت وجود املاح معدنی، موارد استفاده پزشکی دارد و به درمان بیماری هایی چون صفرا و دردهای مفصلی یاری می نماید.

5) چشمه شاهان گرماب مشهد

چشمه شاهان گرماب یکی از زیباترین چشمه های اطراف مشهد بوده و در 72 کیلومتری این شهر واقع شده است. این چشمه در ارتفاعات کوهستانی منطقه قرار گرفته است. آب این چشمه که از مجموعه ای از چشمه های دیگر در فواصل نزدیک تامین می گردد، از مفید ترین آب معدنی های منطقه است و به علت مواد و املاح خاص در درمان بعضی بیماری های خاص پوستی، زخم ها، بیماری های عصبی و مفصلی موثر است. این منطقه بنابر طبیعت زیبا و بی نظیر در فصل های بهار و تابستان مورد بازدید تورهای طبیعت گردی چند روزه قرار می گیرد و به علت آب شفابخش خود در بین مسافرین تورهای مشهد محبوب می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2218

به "دیدنی ترین دریاچه های مشهد را از نزدیک ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین دریاچه های مشهد را از نزدیک ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید