قبل از سفر، دانستنی های سفر به تایلند را بدانیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، تایلند مقصد ارزان و هیجان انگیز گردشگری است به شرط آنکه پیش از سفر در خصوص بایدها و نبایدهای آن نکاتی را بدانید.

قبل از سفر، دانستنی های سفر به تایلند را بدانیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تایلند هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور تایلند از پوکت و پاتایا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تایلند سرزمین لبخندها از مقاصد گردشگری مهم در جنوب شرق آسیا است. فرهنگ مردم کشور تایلند تلفیقی از فرهنگ کشورهای هند، چین، کامبوج و دیگر کشور های جنوب شرق آسیا است و ضروری است گردشگران به ویژه ایرانیانی که بسیاری از آن ها از سه شهر بانکوک، پاتایا و پوکت در تایلند دیدن می نمایند، دانستنی های لازم برای سفر به تایلند را بدانند. در ادامه با بخش گردشگری خبرنگاران در معرفی آداب و رسوم کشور تایلند همراه باشید.

لباس باز نپوشید

آب وهوای گرم تایلند نباید موجب آن بگردد که لباس نامناسب به تن کنید. پوشیدن لباس های باز در مکان های عمومی و مراکز شهر خلاف عرف این کشور است. برای ورود به معابد نیز باید لباس آستین بلند ترجیحا سفید و شلوار به تن کنید. البته یکی از بهترین تفریح های تایلند آفتاب دریافت در سواحل زیبای این کشور است؛ بنابراین پوشیدن مایو در سواحل مسئله ای ندارد.

کفش ها را از پا درآورید

به دلیل آب و هوای گرمسیری تایلند، اغلب مردم این کشور از صندل و دمپایی به جای کفش استفاده می نمایند و این نوع از پوشش برای پا را احترام به حساب می آورند، اما ورود با کفش به معابد و حتی برخی از فروشگاه ها را بی احترامی می دانند. بنابراین در زمان سفر به تایلند کفش هایی که پوشیدن آن راحت است همراه داشته باشید.

به سر کسی دست نکشید

هرچه تایلندی ها پا را آلوده ترین عضو بدن می شناسند، سر را به عنوان بالاترین عضو بدن، قابل احترام می دانند. بنابراین از لمس کردن سر یک فرد تایلندی حتی یک کودک پرهیز و اگر اتفاقی دستتان به سر کسی برخورد کرد عذرخواهی کنید.

با پا اشاره نکنید

در تایلند ابدا از پا برای اشاره یا حتی برای ممانعت از بسته شدن در استفاده نکنید؛ ولو اینکه خیلی خسته باشید چرا که این کار در تایلند رفتاری بسیار زننده محسوب می گردد. همان طور که گفته شد در تایلند، مردم پا را آلوده ترین بخش بدن می شناسند به همین دلیل اشاره کردن با پا، منتهای بی ادبی تلقی می گردد.

به خاندان سلطنتی احترام بگذارید

مردم تایلند احترام بسیار زیادی برای خاندان سلطنتی این کشور قائل هستند و هر نوع بی احترامی به این خانواده، تنبیه هایی را در پی خواهد داشت. بنابراین بهتر است به سرتان نزند که پای خود را روی سکه یا اسکناسی که عکس خانواده سلطنتی روی آن حک شده قرار دهید. حتی از قرار دادن پا روی میز خودداری کنید.

دست ندهید

اهالی تایلند به جای دست دادن، دست های خود را به هم می چسبانند و تعظیم می نمایند. لازم نیست به بچه ها و افراد کم سن تعظیم کنید اما وقتی با شخصی که از شما بزرگتر است روبرو می شوید دست ندهید و فقط تعظیم کنید.

از چنگال برای غذا خوردن استفاده نکنید

مردم تایلند غذاخوردن با چنگال را بی احترامی می دانند، از این رو اگر در رستوران ها به سایرین دقت کنید خواهید دید که از چنگال فقط برای راهنمایی غذا به قاشق استفاده می نمایند و چنگال را به دهان نمی زنند.

در شب سوت نزنید

یکی از جالب ترین دانستنی های سفر به تایلند این است که در شب نباید سوت بزنید. تایلندی ها اعتقاد دارند سوت زدن در شب باعث فراخواندن ارواح به آن منطقه می گردد به همین دلیل شنیدن صدای سوت در شب ممکن است مردم را بترساند. همچنین تایلندی ها سوت زدن را نشانه بدشانسی می دانند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 675

به "قبل از سفر، دانستنی های سفر به تایلند را بدانیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "قبل از سفر، دانستنی های سفر به تایلند را بدانیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر، دانستنی های سفر به تایلند را بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید