خودرویی که ظاهراً پژو 207 است ، خریداران مراقب باشند

به گزارش مجله سفر به کانادا، ایران خودرو مشغول برنامه ریزی است تا اولین سری از پژو 207 با موتور TU3 را روانه بازار کند. مدیران این خودروساز منتظر هستند تا شورای رقابت قیمت با توجه به مستندات ارائه شده به وسیله ایران خودرو نسبت به قیمت گذاری این خودرو اقدام کند. موتور TU3 پیش از این روی پژو 206 تیپ 2 و پژو 206 تیپ 3 قرار می گرفت.

خودرویی که ظاهراً پژو 207 است ، خریداران مراقب باشند

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو همزمان با نهایی شدن قیمت کارخانه ای پژو 207 با موتور TU3 آن را به بازار عرضه می نماید. آبی های جاده مخصوص پژو 207 با موتور TU3 را برای اولین بار در دور نخست فروش خودرو با مکانیزم بدون قرعه کشی در دسترس متقاضیان قرار دادند. این خودرو بدنه 207 را دارد، اما از موتور TU3 استفاده می نماید که ایران خودرویی ها پیش از این روی پژو 206 از آن استفاده می کردند. ایده فراوری پژو 207 با موتور پژو 206 زمانی به فکر مدیران ایران خودرو رسید که آن ها تصمیم گرفتند تا فراوری پژو 206 را متوقف نمایند.

پژو 206 زمانی که وارد خطوط فراوری ایران خودرو شد در فاصله کوتاهی در 6 تیپ مختلف توانست جایگاه خاصی در سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص پیدا کند. آن طور که ایران خودرویی ها برنامه ریزی نموده بودند تیپ یک تا چهار این خودرو با موتور TU3 و حجم موتور 1400 سی سی و تیپ پنج و 6 نیز با موتور TU5 و حجم موتور 1600 سی سی فراوری گردد.

البته بعد از چندی فراوری تیپ یک و چهار متوقف شد و تیپ های دو، تیپ سه، تیپ پنج و تیپ 6 در سبد محصولاتی ایران خودرو باقی مانند. تیپ سه نیز با توجه به ارتقای استاندارد های خودرویی از سبد محصولاتی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص خط خورد.

تیپ 6 این خودرو نیز با گیربکس اتوماتیک نیز چندی بعد خطوط فراوری آبی های جاده مخصوص را ترک کرد تا ایران خودرویی ها تنها تیپ دو و تیپ پنج را فراوری نمایند.

با توجه به قیمت گذاری دستوری ایران خودرویی ها برای جلوگیری از فراوری با زیان تصمیم گرفتند فراوری پژو تیپ پنج را در سال 99 متوقف نمایند. اما از انجایی که همچنان بازار تشنه پژو 206 تیپ دو بود نتوانستند آن را خط فراوری خارج نمایند؛ بنابراین فراوری پژو 206 را با سقف پانوراما (شیشه ای) را در دستور کار قرار دادند.

این خودرو با سقف نو پژو 206 تیپ سه نام گرفت و قیمت کارخانه ای آن به نسبت تیپ دو حدود 40 میلیون تومان گران تر است. آبی های جاده مخصوص در دور نو عرضه بعد از اعلام قیمت های نو پژو 206 تیپ سه با سقف پانوراما (شیشه ای) را با قیمت پایه (بدون احتساب مالیات و هزینه های جانبی) حول و حوش 224 میلیون تومان بفروش می رسد. اما این اتفاق هم نتوانست زیان فراوری پژو 206 تیپ دو را جبران کند.

مدیران ایران خودرو در اسفند سال گذشته از برنامه خود برای توقف فراوری پژو 206 رونمای کردند، اما این مساله با واکنش منفی بازار روبرو شد. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص تا حدودی از برنامه خود برای حذف پژو 206 از سبد محصولاتی خود عقب نشینی نموده و اعلام کردند فراوری این محصول پرطرفدار همچنان در خطوط فراوری ادامه خواهد داشت.

حال آبی های جاده مخصوص در نوترین ایده خود برای جلوگیری از زیان دهی پژو 207 را به موتور پژو 206 روانه بازار نمایند. به نظر می رسد بعد از عرضه این خودرو به تدریج خروج پژو 206 تیپ دو نیز به صورت زیر پوستی و بعد از تحویل خودرو های پیش فروش شده عملیاتی گردد.

پرطرفداران پژو 207 که قصد خرید این خودرو را دارند با حضور پژو 207 با موتور TU3 در بازار باید مراقب باشند تا به اشتباه پژو 207 با موتور TU3 را به جای پژو 207 با موتور TU5 نخرند.

آبی های جاده مخصوص منتظرند تا شورای رقابت مستندات قیمتی پژو 207 با موتور TU3 را آنالیز و قیمت کارخانه ای آن را مشخص کند تا آبی های جاده مخصوص بتوانند این خودرو را برای متقاضیانی که آن را در دور اول فروش خودرو با ساز و کار نوبت دهی انتخاب کردند، فاکتور نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2282

به "خودرویی که ظاهراً پژو 207 است ، خریداران مراقب باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی که ظاهراً پژو 207 است ، خریداران مراقب باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید