خبرنگاران پنجم خرداد ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها

به گزارش مجله سفر به کانادا، استانها -خبرنگاران -رعایت نکات بهداشتی، حضور نیافتن در مراکز شلوغ و پر جمعیت و پرهیز از ترددهای غیر ضرور از مهمترین نکاتی است که توجه جدی به این موارد می تواند منجر به سیر نزولی ابتلا به این بیماری گردد اما به نظر می رسد عده ای از شهروندان با سفر به دیگر شهرها و نادیده دریافت الزامات ،ریسک ابتلا به این ویروس را پذیرفته اند.

خبرنگاران پنجم خرداد ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها

پس از مدت ها در خانه ماندن به دلیل شیوع ویروس کرونا ، خاتمه ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی برای سفری چند روزه و تمدد اعصاب و کاهش فشارهای روحی ناشی از استرس برای شهفرایندان فراهم آورد اما این فرصت احتمال شیوع دوباره ویروس و افزایش مبتلایان را به دنبال خواهد داشت .

بعضی تصور مینمایند چون علائمی از بیماری ندارند، می توانند راهی سفر شوند این در حالیست که بارها متخصصان اعلام نموده اند که ممکن است این افراد ناقل باشند ، افزایش تردد ها و جابه جایی ها، می تواند شرایط را از حالت کنترل خارج کند و این یک زنگ خطر جدی برای شیوع و طغیان مجدد کووید 19 است ، ویروسی که می تواند جان افراد زیادی بویژه بیماران زمینه ای را تهدید کند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نیز پیش از تعطیلات عید فطر به مردم توصیه کرد در این ایام به سفر نفرایند چرا که زنجیره بیماری کرونا خاتمه نیافته است.

سردار سیدکمال هادیانفر اضافه نمود: همه دستگاه ها به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید دارند که اکنون وقت سفر نیست و همچنان زنجیره ویروس کرونا پیوستگی دارد.

با کوشش های اجرا شده توسط مسئولان و اقدامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمان و رعایت فاصله گذاری ها بسیاری از استان ها و شهرها در شرایط سفید قرار گرفته اند که جدی ندریافت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری می تواند آنها را دوباره در شرایط قرمز قرار دهد.

توجه به توصیه های متخصصان و پزشکان، اتخاذ روش های پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی، دوری از اضطراب ، حداقل رساندن تماس ها و ارتباطات و پیگیری اخبار از منابع رسمی و موثق از مهمترین اقداماتی است که نباید آنها را نادیده گرفت .

مراکز استانی و دفاتر خبرنگاران در شهرستان ها نیز در این مدت کوشش نموده اند تا جدیدترین و موثق ترین اخبار با موضوعیت کرونا را منتشر نمایند و شهفرایندان را در جریان آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه قرار دهند .

بخشی از اخبار و گزارشهای مراکز استانی مخابره شده در سایت خبرگزاری خبرنگاران با موضوع کرونا در ذیل می آید:

کرونا و بازگشایی حرم ها

درهای حرم عبدالعظیم (ع) حسنی به روی زائران بازگشایی شد

درهای حرم حضرت معصومه(س) به روی زائران بازگشایی شد

صحن های مسجد جمکران بازگشایی شد

آیین شکرانه بازگشایی صحن های حرم امام رضا (ع) برگزار گردید

درهای حرم مطهر شاهچراغ (ع) به روی مردم گگردده شد

دیگر خبرهای مرتبط با کرونا

یکهزار مسجد پایتخت ضدعفونی شد

کرونا عرضه برند زعفران گلستان را به تاخیر انداخت

توزیع یک میلیون ماسک رایگان در بازارچه های محلی اهواز

اعمال محدودیت رفت وآمد خودروها در مبادی ورودی و خروجی چابهار

70 نفر از اعضای نظام پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شده اند

مرکز تست کرونا در دزفول مجهز به کابین نمونه گیری شد

رییس علوم پزشکی اردبیل: برای رساندن بیماران کرونایی بستری به زیر 100 نفر کوشش می گردد

جهش فراوری در عرصه سلامت با نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان محقق شد

مردم برگزاری هرگونه تجمع را به ستاد کرونا چابهار گزارش نمایند

رعایت نکردن فاصله اجتماعی، 60 واحد صنفی در شیراز را به تعطیلی کشاند

45 میلیارد ریال برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان بوشهر تخصیص یافت

بازگشایی اماکن گردشگری همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی

30 هزار بسته بهداشتی بین اقشار کم برخوردار در اهواز توزیع شد

فرماندار تهران: نگران عادی شدن کرونا بین شهفرایندان هستیم

یاری های مومنانه

یاری مومنانه تا برگشت به شرایط عادی ادامه دارد

11 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سبزوار توزیع شد

11هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شوشتر توزیع شد

توزیع 15 هزار بسته معیشتی و یاری های نقدی در مناطق محروم خوزستان

گزارش های مرتبط با کرونا

مسافرت با سوغات کرونا

انتظار داروسازان برای جبران شوک 70 درصدی کرونا

سفر پا به پای کرونا

استقبال گردشگران از جاذبه های آستارا بدون بیم از کرونا

بیم و امیدهای مهار کرونا در استان اردبیل

گزارش های تصویری

گردشگری عیدانه بدون توجه به کرونا در دریاچه ارومیه

بازگشایی حرم مطهر رضوی

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیروز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور گفت: تا به امروز 137 هزار و 724 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 34 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 451 رسید.

کیانوش جهانپور اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 23 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 338 مورد بستری و هزار و 685 مورد (معادل 83 درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 137 هزار و 724 نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 34 بیمار دیگر مبتلا به کووید-19 در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تا به امروز 7 هزار و 451 نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان نمود: بر اساس این گزارش ها تا به امروز 107 هزار و 713 نفر از بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2585 نفر از این بیماران نیز در شرایط شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا نمایند.

وی گفت: تا کنون 818 هزار و 917 آزمایش تشخیص کووید-19 در کشور اجرا شده است.

جهانپور اضافه نمود: شرایط استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول 24 ساعت گذشته در 19 استان موارد فوتی صفر و در 5 استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدواریم این فرایند بهبود نسبی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم طی روزها یا هفته های آینده خبر کنترل و مهار این بیماری را به مردم اعلام کنیم اما همچنان توصیه وزارت بهداشت به مردم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری ها است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1058

به "خبرنگاران پنجم خرداد ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنجم خرداد ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید