خبرنگاران منطقه سبز؛ این بار در قلب آمریکا نه عراق

به گزارش مجله سفر به کانادا، نیویورک- خبرنگاران- شاید پیش از این وقتی از منطقه سبز یاد می شد، ذهن ها به بغداد می رفت اما حوادث انتخاباتی آمریکا و شورش طرفداران بازنده آن، این نام را به منطقه ای در واشنگتن دی سی بخشید که روزگاری قلب دموکراسی خوانده می شد.

خبرنگاران منطقه سبز؛ این بار در قلب آمریکا نه عراق

به گزارش خبرنگاران، کشیده شدن فنس های 9 فوت، برگزاری گذرگاه های ایست و بازرسی، ایجاد محدودیت تردد، بسته شدن فروشگاه ها ایستگاه های مترو در محدوده منتهی به کاخ سفید و ساختمان کنگره آمریکا، سرویس های امنیتی آمریکا را بر آن داشت که به این محدوده، منطقه سبز اطلاق نمایند.

ورود بیش از 25 هزار نیروی ارتش، گارد ملی و پلیس در پایتخت آمریکا، چهره این شهر را به یک پادگان نظامی تبدیل نموده است که علاوه بر حضور پررنگ آنها در اماکن، خیابان ها و محدوده های مختلف شهری، تردد هرگونه وسیله نقلیه برای ساکنان یا شاغلان این منطقه را هم با محدودیت روبرو نموده است.

این محدودیت از ساعت 6 صبح امروز شنبه شروع شده و تا ساعت 6 صبح پنج شنبه یعنی یک روز پس از تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادامه خواهد داشت.

علاوه بر منطقه سبز، منطقه قرمز هم تعیین شده است که در یک دوره 6 روزه تا پس از تحلیف ریاست جمهوری، تنها وسایل نقلیه ای می توانند وارد شوند که مجوز ویژه داشته باشند و این جدای از منطقه سبز است که باید ساکنان یا شاغلان، ارتباطشان با این محدوده را ثابت نمایند.

مقامات در تلاشند تا با تشدید فضای امنیتی، برپا داشتن موانع فلزی و بتونی و استقرار هزاران نیروی گارد ملی و سایر نیروهای امنیتی از تکرار آشوب مرگبار 17 دی ماه توسط گروهی از هواداران ترامپ، جلوگیری نمایند.

در کلانترهای ایالتی در سراسر کشور هم حضور امنیتی تقویت شده چرا که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نسبت به اعتراضات مسلحانه احتمالی در 50 پایتخت ایالت ها هشدار داده است.

برای خیلی از آمریکایی ها، نام منطقه سبز، یادآور منطقه استقرار استحکامات و نیرو در بغداد است که آمریکا پس از سال 2003 به بهانه واهی، آن کشور به اشغال درآورد.آنها در پشت این دیوارها در امنیت بودند در حالیکه آن سوی دیوار، جنگ خونینی جریان داشت.

در حالیکه ترامپ به تازگی دستور داد تا نیروهای نظامی در افغانستان و عراق به کمتر از 2 هزار و 500 نفر تقلیل یابند، حضور 25 هزار نظامی در قلب آمریکا، بیش از پیش نشان داد که منطقه سبز واقعی کجا است.

مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا در ظهر یکم بهمن ماه به وقت محلی در واشنگتن دی سی برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1467

به "خبرنگاران منطقه سبز؛ این بار در قلب آمریکا نه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منطقه سبز؛ این بار در قلب آمریکا نه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید