خبرنگاران رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار عزل ترامپ شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران-خبرنگاران- آدام شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از اعضای کنگره این کشور خواست در پی حادثه اشغال کنگره از سوی طرفداران ترامپ، تحرکی برای برکناری او از قدرت انجام دهند.

خبرنگاران رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار عزل ترامپ شد

شف روز جمعه در بیانیه ای گفت: وقتی داشتیم به وظیفه خود عمل می کردیم رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی عاری از وجدان، تحریک به شورش و قیام تعدادی فرد خشن با حمله به ساختمان کنگره کرد.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ترامپ بدترین جنایت را علیه آمریکا و قانون اساسی آن مرتکب شد و خطر سوء استفاده او از قدرت در مدت باقیمانده از اختیارات او بیشتر خواهد شد. کنگره باید در عزل او که مکررا کشور و قانون اساسی را زیر پا گذاشته و به خطر انداخته وارد عمل شود.

تلاش های فشرده و گسترده ای در روزهای اخیر علیه دونالد ترامپ در آمریکا پس از غائله حمله به کنگره آمریکا، فراری دادن نمایندگان کنگره و اشغال ساختمان آن شدت گرفته است به گونه ای که قانونگذاران آمریکایی می گویند آماده برکناری ترامپ از قدرت به علت پیش بینی ناپذیری اقدامات بعدی او هستند.

مشاوران کاخ سفید جمعه شب گفتند که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا هیچ قصدی برای استعفا از مقام ریاست جمهوری این کشور ندارد.

یکی از مشاوران کاخ سفید با اعلام انکه احتمال استعفای ترامپ صفر است گفت که رییس جمهوری هیچ کار اشتباهی انجام نداده که به خاطر آن استعفا کند.

این در حالی است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای جلوگیری از آغاز اقدامات نظامی یا حمله هسته ای ترامپ در روزهای پایانی دولت او گفت وگو کرد.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، تصمیم گیری درباره استیضاح ترامپ را به کنگره مرتبط دانست و گفت سریع ترین راه برای برکناری وی، برگزاری مراسم تحلیف او در موعد مقرر بدون وقت کشی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1461

به "خبرنگاران رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار عزل ترامپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار عزل ترامپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید