ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی پیگیری می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان در رشته خوشنویسی، ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت این هنر، پیگیری می گردد

ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی پیگیری می گردد

به گزارش خبرنگاران قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه هماهنگی و پیگیری ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اضافه کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان قزوین در عرصه خوشنویسی از گذشته تا کنون، این شهر را شایسته پایتختی و موضوع خوشنویسی در کشور می دانیم و باید برای این امر همه مسئولان و متولیان دغدغه مند و پیگیر باشند.

وی گفت : استان قزوین همیشه خاستگاه هنرمندان نامی در حوزه خوشنویسی بوده که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.

اسماعیلی اضافه کرد: فعالیت هنرمندان نام آشنا در عرصه خوشنویسی در قزوین باعث شده که قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور شناخته گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های مهم در این راستا توسعه زیرساخت های هنری در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری و سپس کوشش در جهت ثبت رسمی قزوین به عنوان شهر خوشنویسی است.

در ادامه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز حمایت از این اقدام، گفت: وزارت میراث فرهنگی حمایت های لازم را در این زمینه خواهد داشت بنابراین باید ظرفیت ها و پتانسیل های خوشنویسی قزوین گردآوری و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارائه گردد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نتایج این اقدام برندسازی شهر است که باعث می گردد هویت و اصالت شهر بیش از پیش حفظ و معرفی گردد.

خزائلی گفت: با توجه به توانمندی هنرمندان به ویژه انجمن خوشنویسان، می توان در یک فرایند زمانی معین اقدامات قانونی لازم را در این زمینه به خاتمه رساند.

وی اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم با این کار، گام مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر و همچنین در جهت فراوری و توزیع فعالیت ها و محصولات فرهنگی برداریم.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند و مقرر شد این جلسات به صورت مداوم تا حصول نتیجه ادامه یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1627

به "ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید