با دو مدل تازه اپل مک بوک پرو آشنا شوید؛ لپتاپ هایی برای آینده

به گزارش مجله سفر به کانادا، اگرچه بازیگران بسیاری در بازار لپتاپ ها حضور دارند اما در نهایت اپل است که با مک بوک پرو و مک بوک ایر خود را به عنوان پرچمدار بازار کامپیوترهای همراه معرفی نموده و به همین علت محصولاتی که این شرکت آمریکایی معرفی می نماید، همیشه مورد توجه و علاقه بسیاری از کاربران است. تازهترین مدل های مک بوک پرو مدتی پیش معرفی شدند و نسل تازه لپتاپ های اپل از راه رسیده که در مقایسه با نسل های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته و البته که در مقایسه با سایر رقبا هم غولی شکست ناپذیر به نظر می رسد. بنابراین فرصتی فراهم شده تا با تازهترین لپتاپ های قدرتمند اپل که احتمالا تا مدتی طولانی در بازار کامپیوترهای همراه بی رقیب هستند، آشنا شوید.

با دو مدل تازه اپل مک بوک پرو آشنا شوید؛ لپتاپ هایی برای آینده

تغییرات ظاهری

شرکت اپل سال گذشته هم از مک بوک های سری پرو رونمایی نموده بود اما تنها تفاوت مک بوک سال گذشته اپل با مدل های قبلی در پردازنده آن بود و تغییرات دیگری دیده نمی شد. با این حال نسل نو مک بوک پروها تغییرات بسکمک داشته که بخش قابل توجهی از آن ها در ظاهر این لپتاپ ها دیده می گردد. تحلیلگران بازار لپتاپ و کامپیوترهای همراه باور دارند که نسل نو مک بوک ها در مقایسه با نسل های پیشین به شدت تغییر پیدا نموده و می توان این نسل را انقلابی ترین سری محصولات مک بوک دانست.

این دو لپتاپ در ابعاد 14.2 و 16.2 اینچی رونمایی شده اند که خلاف انتظارات بسکمک از طرفداران اپل بود. مک بوک پروی 14 اینچی جانشین مدل 13.3 اینچی سال گذشته می گردد و مدل 16 اینچی هم جانشین مدلی با همین مقدار از سال گذشته لقب می گیرد. با این حال تغییرات زیادی میان طراحی و ظاهر دو مدل نو وجود ندارد و به همین علت می توان زبان طراحی آن را مشترک دانست. حاشیه صفحه نمایش مک بوک پروهای نو اپل به شدت کاهش پیدا نموده و مانند آیفون های این شرکت آمریکایی به یک ناچ کوچک در بالای صفحه نمایش محدود شده است. در این ناچ وبکم لپتاپ ها دیده می گردد. از سوی دیگر، تاچ بار محصولات اپل هم حذف شده و آن صفحه نمایش لمسی جای خود را به دکمه های فیزیکی داده که برای کاربران محبوب تر به نظر می رسد.

سخت افزار بی بدیل

برای مدت ها محصولات کامپیوتری اپل به علت ضعیف بودن در اجرای بازی های ویدیویی مورد انتقاد قرار می گرفتند. اگرچه لپتاپ های این شرکت آمریکایی در اجرای بی عیب سنگین ترین نرم افزارها هم پیروز ظاهر می شدند اما واقعیت آن بود که محصولات اپل اساسا بیشتر از آن که از سخت افزاری خیره نماینده بهره ببرند از هماهنگی بی نظیر میان سخت افزار و نرم افزار کمک می گرفتند. با این حال نسل نو لپتاپ های اپل به لطف سخت افزار بی نهایت قدرتمندی که دارند احتمالا همه منتقدان را ساکت می نمایند.

این پردازنده های نو که M1 پرو و M1 مکس نام دارند، قدرت بی نظیری را به نمایش می گذارند که قطعا برای طرفداران اپل مجذوب کننده به نظر می رسد. پردازنده M1 پرو در حقیقت نسخه بروزرسانی شده پردازنده M1 است که پهنای باند حافظه آن به 200 گیگابایت بر ثانیه می رسد. حافظه رم پشتیبانی شده با این تراشه در نهایت تا 32 گیگابایت افزایش پیدا می نماید و اندازه ترانزیستورهای آن هم به نسبت تراشه M1 سال گذشته دو برابر افزایش پیدا نموده است. این تراشه از 10 هسته پردازشی و گرافیک 16 هسته ای هم کمک می گیرد. براساس ادعای اپل عملکرد این تراشه حدودا 70 درصد بهتر از نسل قبل شده و عملکرد تراشه گرافیکی هم دو برابر بهتر شده است.

با این حال پردازنده قدرتمندتر اپل که M1 مکس نام دارد، مجذوب کننده تر به نظر می رسد. این پردازنده که نهایتا از 64 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می نماید و با حافظه گرافیکی 32 هسته ای در مک بوک های نو دیده می گردد، عملکرد سخت افزاری تحسین برانگیزی دارد. با این حال تعداد هسته های این پردازنده هم مشابه M1 پرو است و به 10 می رسد. مدل پایه این دو لپ تاپ 16 گیگابایت رم دارد اما مدل مجهز به پردازنده M1 پرو در نهایت به 32 گیگابایت حافظه رم و مدل مجهز به پردازنده M1 مکس در قدرتمندترین مدل خود از 64 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. در مدل پرو تعداد ترانزیستورها به 33 میلیارد می رسد در حالی که این اندازه در مدل مکس به 57 میلیارد می رسد؛ اعدادی که نشان می دهد آینده متعلق به اپل است.

قیمت های نجومی

فهرست قیمت محصولات اپل همیشه بسکمک از کاربران را آزار داده چراکه قیمت بالای آن ها همیشه نجومی و غیرقابل باور بوده است. قیمت مک بوک پروهای نو هم چنین شرایطی دارد و فضایی به نظر می رسد. مک بوک پرو 16.2 اینچی در رنگ های خاکستری و نقره ای با قیمت پایه 2500 دلار عرضه می گردد و مک بوک پرو 14.2 اینچی هم با قیمت پایه 2000 دلار به فروش می رسد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1951

به "با دو مدل تازه اپل مک بوک پرو آشنا شوید؛ لپتاپ هایی برای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دو مدل تازه اپل مک بوک پرو آشنا شوید؛ لپتاپ هایی برای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید