باغ ائل گلی، نگین گردشگری تبریز

به گزارش مجله سفر به کانادا، باغ ائل گلی با فاصله هفت کیلومتری از مرکز شهر تبریز واقع شده است. نام این باغ به معنی استخر شاه یا مردم است. این معنای فارسی این باغ است و در زبان ترکی با همان نام ائل گلی شناخته می گردد.

باغ ائل گلی، نگین گردشگری تبریز

ائل گلی یکی از مهم ترین باغ ها و پارک های شهر تبریز است و یکی از مهم ترین نمادهای این شهر نیز محسوب می گردد. باغ های مختلفی در این شهر وجود دارند. ائل گلی جزو باغ های بسیار تماشای کشور محسوب می گردد که هر سال مسافران زیادی را مشتاق می نماید تا از آن بازدید نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا باغ ائل گلی تبریز را بهتر بشناسید.

دریاچه باغ ائل گلی تبریز

در پارک ائل گلی یک دریاچه بسیار زیبا وجود دارد که باعث شده به زیبایی های این پارک افزوده گردد. ماهیان زیادی در این دریاچه زندگی می نمایند. آب این دریاچه در فصل زمستان منجمد می گردد و ماهی ها نمی توانند به راحتی رشد نمایند. این پارک نیازی به هزینه ورودی ندارد و همه روزه و 24 ساعته در اختیار مردم قرار گرفته است.

عمارت ائل گلی تبریز

یک بنای هشت ظلعی و دوطبقه در وسط استخر این باغ وجود دارد که به آن عمارت ائل گلی می گویند. این عمارت اکنون به عنوان رستوران استفاده می گردد و بنای قدیمی آن را در سال 1346 تخریب نموده اند. این عمارت در وسط استخر قرار گرفته است که آن را تبدیل به یک جزیره نموده است. سرو غذا در این رستوران بسیار مجلل است.

تفریحات و تماشای های ائل گلی

در این باغ تفریحات زیادی وجود دارد و ورزش های زیادی در این پارک انجام می گردد. این پارک دارای میز بیلیارد و سنگ نوردی، دارت و… است و ورزش های بسیاری را در خود جای داده است.

دوچرخه سواری و درشکه سواری

درشکه های قدیمی می توانند برای بسیاری از افراد مسن یادآور روزهای گذشته باشند و فضای بسیار جالبی را درون پارک به وجود آورده اند. مکان مشخصی در پارک وجود دارد که افراد سوار دوچرخه و درشکه می شوند و در زمان مشخصی باید از این وسایل پیاده شوند.

پارک و فضای سبز ائل گلی

فضای سبز بسیار وسیعی در این پارک وجود دارد که جای مناسبی برای پیاده روی و گردش است. فضای سبز و گل کاری هایی که در این پارک وجود دارد در تبریز منحصر به فرد است.

مینی گلف

ورزش مینی گلف هم یکی دیگر از امکانات این پارک است جوانان بیشتر از آن استقبال می نمایند. مینی گلف هیجان بسیار بالایی دارد و دقت بالایی می خواهد.

شکم گردی پارک

کافی شاپ، بوفه و رستورانی که در این باغ وجود دارد جزو قسمت های زیبای ماجراست و به علت تنوع بالایی که در منوی آن ها وجود دارد شما می توانید یک تجربه بسیار عالی را از غذاهای فست فودی تا غذاهای محلی و رسمی داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به تبریز رفتید وقت کافی را برای تماشا این پارک به خود اختصاص دهید. برای تماشا جاذبه های ایران 5 مقصد بی نظیر برای سفرهای تابستانی را بخوانید.

برترین زمان بازدید از پارک ائل گلی تبریز

در هر زمانی می توانید به این پارک بروید زیرا در هر فصل سال زیبایی های خاص خودش را دارد. در فصل زمستان هم زیباست اما برای بازدید مناسب نیست زیرا هوای تبریز بسیار سرد خواهد بود. برترین زمان همان فصل های بهار و تابستان است که امکانات خوبی را برای شما فراهم می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری مثلث برمودای ایران کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2128

به "باغ ائل گلی، نگین گردشگری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ائل گلی، نگین گردشگری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید