باغچه آبی آپارتمانی: معرفی گیاهان مناسب و ایده هایی برای آغاز (طراحی داخل ویلا دوبلکس)

به گزارش مجله سفر به کانادا، فرایند راه اندازی یک باغچه آبی بسیار ساده است و به نگهداری خیلی کمی احتیاج دارد؛ این خبر فوق العاده ای برای باغبانان تازه کار است! پس با راهنمای همراه باشید تا ساخت یک باغچه آبی را قدم به قدم به شما آموزش دهیم.

باغچه آبی آپارتمانی: معرفی گیاهان مناسب و ایده هایی برای آغاز (طراحی داخل ویلا دوبلکس)

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اگر گاهی احساس می کنید که خانه شما به چیزهای آرامش بخش و روح نواز احتیاج دارد، فقط کافی ست گیاهان را به فضای خانه خود اضافه کنید. چیزی در خصوص آوردن فضای بیرون(گیاهان) به خانه وجود دارد که فوراً روح را تسکین می دهد. خب حالا تصور کنید چه احساسی داشتید اگر باغچه آبی آپارتمانی خود را می ساختید؟ گروهی از گیاهان آبزی داخل ظرف های استوانه ای شکل شفاف دیده می شوند. این حس زیبایی و آرامش دنیای زیر آب را به ببیننده منتقل می نمایند، هرچند که در مقیاس کوچک و به میزان یک شیشه مربا ساده است؛

قدم اول

تعدادی از گیاهان آبزی با ارتفاع، شکل و بافت های مختلف را تهیه کنید. حتما نوعی از آب شیرین(آب چشمه، آب شیر و…) را انتخاب کنید. می توانید از انواع تنگ های ماهی در ابعاد و شکل های مختلف بهره ببرید. بعلاوه گلدان های شیشه ای در میزان و قطر مناسب هم می توانند انتخاب خوبی باشند. مرکز فروش لوازم باغبانی یا نگهداری از گیاهان به احتمالا تعداد زیادی از آنها را دارند.

تعدادی از گیاهان آب شیرین عبارت اند از:

گیاه جاوا فرن

هیگرفیلا ویستریا

گیاهان خانواده آنوبیاس

گیاه شمشیری آمازون

هورنورت

پی کروک فرن

نیلوفر آبی کوتوله

مرحله دوم

ممکن است به هنگام خرید گیاهان شما درون ظرف های لوله ای شکل قرارگرفته باشند، درحالی که ریشه های آنها به وسیله یک ماده ژله ای پوشیده شده است. به آرامی ریشه ها را از هم باز نموده تا ژل را از آنها جدا کنید و گیاه را از لوله بیرون بکشید.

مرحله سوم

سنگ ریزه ها را بشویید تا گرد و غبار و هرگونه آلودگی(درغیر این صورت رنگ آب کدر خواهدبود) آنها از بین برود. سپس حدود 3 تا 7 سانتی متر از سنگ ریزه ها را درون ظرف مورد نظر خود بریزید. توجه داشته باشید که این میزان باید برای تأمین یک بستر پایدار جهت رشد گیاه کافی باشد.

مرحله چهارم

گیاه خود را به ظرف اضافه کنید و ریشه ها به سمت پایین حرکت دهید تا زمانی که آنها به وسیله سنگ ریزه ها پوشیده شوند. به طوری که به میزان کافی ایمن بوده تا گیاه بتواند به طور عمودی بایستد.

مرحله پنجم

آب در دمای اتاق را به ظرف اضافه کنید. آب شیر یا آب چشمه برای این کار مناسب است. بعضی از گیاهان احتیاج دارند که در بالای سطح آب باقی بمانند (نیمه آبی) و بعضی دیگر می توانند به طور کامل در آب غوطه ور شده(آبزی) و رشد نمایند. بنابراین حتماً دستورالعمل های مربوط به مراقبت از گیاهی که تهیه نموده اید را آنالیز کنید.

مرحله ششم

گیاهان خود را در جایی قرار دهید که نور غیرمستقیم زیادی دریافت نمایند، اما نه نور مستقیم خورشید. ماهی یک بار کود لازم را به بستر سنگ ریزه ها اضافه کنید تا مواد مغذی لازم برای رشد گیاهان فراهم گردد. برای پاک نگه داشتن آب و جلوگیری از رشد جلبک ها، تقریبا هر یک ماه یک بار آب را تغییر داده و گیاهان و سنگ ریزه یا ماسه ها را بشویید.

خب حالا هر بار که از کنار باغچه آبی خود می گذرید، از تماشای چشم انداز ای دلپذیر و آرامش بخش آب و گیاهان لذت خواهید برد!

منبع: فوت و فن / hunker.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2145

به "باغچه آبی آپارتمانی: معرفی گیاهان مناسب و ایده هایی برای آغاز (طراحی داخل ویلا دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغچه آبی آپارتمانی: معرفی گیاهان مناسب و ایده هایی برای آغاز (طراحی داخل ویلا دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید