بازگشایی پیست اسکی چهارمحال وبختیاری، پیست سه روز در هفته فعال است

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران - گروه استان ها: شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری یکی از شهرستان های برف خیز کشور است که هرساله شاهد بارش های قابل توجه برف است.

بازگشایی پیست اسکی چهارمحال وبختیاری، پیست سه روز در هفته فعال است

این شهرستان به خاطر داشتن بارش برف مناسب در زمستان همیشه پوشیده از برف است و ارتفاع برف در کوهستان ها و دره های آن به بیش از سه متر در فصل زمستان می رسد.

این شهرستان به خاطر دارا بودن برف بسیار زیاد در حدود هشت درصد آب کشور را تأمین می کند و مرکز تأمین آب دو رودخانه بزرگ کشور کارون و زاینده رود است.

پیست اسکی این شهرستان یکی از معروف ترین پیست ها و باسابقه ترین پیست های کشور محسوب می شود که در سال 1354 افتتاح شده است. این پیست اسکی چند سالی است که تعداد روزهای فعالیت آن بسیار کم شده است و سال گذشته این پیست اسکی به علت نبود برف کافی در اسفندماه بازگشایی شد.

امسال بارش قابل توجه برف در منطقه این پیست موجب بازگشایی این پیست اسکی شده است و ورزشکاران رشته ورزشی اسکی می توانند از آن پیست اسکی استفاده کنند.

هم اکنون برف در منطقه این پیست بیش از 120 سانتی متر است که توسط خودرو پیست کوب، این پیست استانداردسازی و هموارشده است و بالابرهای آن نیز راه اندازی شده است.

رئیس هیئت ورزشی اسکی استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص به خبرنگاران گفت: بارش برف قابل توجه در منطقه کوهرنگ موجب رسیدن ارتفاع برف به استانداردهای موجود پیست های اسکی رسیده است و هم اکنون این پیست اسکی بازگشایی شده است.

علی قاسم فرامرزی گفت: در حال حاضر ورزشکاران استان و علاقه مندان به رشته اسکی می توانند از این پیست اسکی استفاده کند.

رئیس هیئت ورزشی اسکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال های گذشته به خاطر تأخیر در بارش برف مدت زمان فعالیت این پیست اسکی کم بوده است و ورزشکاران این استان نتوانستند بر روی برف تمرین خوبی داشته باشند، گفت: امیدواریم که ورزشکاران استان امسال بتوانند از این ظرفیت خوب به نحو مطلوب استفاده کنند و خود را برای مسابقات کشوری آماده کنند.

علی قاسم فرامرزی یادآور شد: هم اکنون استان چهارمحال و بختیاری دارای 400 ورزشکار اسکی است که در این رشته ورزشی فعالیت می کنند.

رئیس هیئت ورزشی اسکی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ورزشکاران این رشته ورزشی در حوزه خواهران حدود 120 نفر و در حوزه برادران 280 نفر هستند.

وی گفت: بالابر این پیست اسکی در روزهای دوشنبه، پنج شنبه و جمعه فعال است و ورزشکاران و علاقه مندان می توانند از این پیست اسکی استفاده کنند.

وجود سه هتل در چلگرد برای اسکان ورزشکاران و مسافران زمستانی

بخشدار مرکزی کوهرنگ نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتفاع برف در محل پیست چلگرد کوهرنگ به بیش از 120 سانتی متر رسیده است، گفت: هم اکنون این پیست اسکی پذیرای مسافران و ورزشکاران علاقه مند به رشته های ورزشی برفی است.

فرزاد حسینی ادامه داد: هم اکنون سه هتل در شهر چلگرد استان چهارمحال و بختیاری آماده اسکان مسافران و ورزشکاران هستند.

وی گفت: شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان به واسطه داشتن پیست اسکی و جاذبه های زمستانی مقصد گردشگری مسافران بسیاری از استان های کشور ازجمله اصفهان، خوزستان، تهران و... است.

بخشدار مرکزی کوهرنگ گفت: هم اکنون ورود مسافران در روزهای پایانی هفته در این منطقه رو به افزایش است.

پیست اسکی چلگرد کوهرنگ 800 متر طول و شیب بسیار مناسب 20 درصد دارد که هوای آفتابی آن در بیشتر روزهای زمستان، انباشت حجم بسیار زیاد برف و راه دسترسی آسان، این پیست را در منطقه زاگرس مشهور ساخته است.

این پیست یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین پیست های اسکی زاگرس است و در مجاورت تونل اول کوهرنگ و در قسمت شرقی کوه قرار گرفته است.

این پیست در حال حاضر دو دستگاه بالابر ویژه آقایان و خانم ها و یک دستگاه بالابر آموزشی با طول 200 متر دارد.

خبرنگار: بهاره صمیمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 840

به "بازگشایی پیست اسکی چهارمحال وبختیاری، پیست سه روز در هفته فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی پیست اسکی چهارمحال وبختیاری، پیست سه روز در هفته فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید