اهدای 5000 جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران در خوزستان به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درخصوص برنامه های هفته کتاب که سال جاری در این استان اجرا می گردد، بیان نمود: همایش تجلیل از خادمان چاپ و نشر خوزستان، تجلیل از مروجان و مربیان باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و برگزاری کارگاه آموزش ویژه مربیان باشگاه ها با حضور علی اصغر سیدآبادی نویسنده کودک و نوجوان در اهواز و دزفول بعضی از این عناوین هستند.

اهدای 5000 جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب

وی با اشاره به دیگر برنامه های هفته کتاب در استان خوزستان اضافه نمود: مسابقه کتابخوانی از کتاب کرونا و جامعه ایران و سویه های فرهنگی و اجتماعی در این هفته در سطح استان و برای علاقه مندان کتاب برگزار می گردد. در طرح اهدای کتاب به منطقه ها محروم اهواز قرار است حدود پنج هزار جلد کتاب به این منطقه ها اهدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بازدید از کتابفروشی های استانی را از دیگر برنامه های هفته کتاب در خوزستان نام برد و تاکید نمود: طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی و کارگاه های داستان نویسی در اهواز و سایر شهرستان ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب سال جاری تمرکز را بیشتر به برنامه ریزی در شهرستان ها و حضور فعال قرار دادیم، توضیح داد: ظرفیت مطالعه کتاب در خوزستان بسیار بالا است و در سال های گذشته که نمایشگاه کتاب در استان برگزار می شد گاهی مبلغ فروش کتاب تا حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان می رسید که نشان دهنده علاقه مندی مردم خوزستان به کتابخوانی است.

جوروند در سرانجام بر ضرورت برگزاری هفته کتاب تاکید نمود و گفت: در هفته کتاب بحث کتاب و کتابخوانی جهش پیدا می نماید و ارتباط نزدیک تری بین مردم و کتاب ایجاد می گردد و حتی با وجود فضای مجازی، ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی استمرار دارد.

یادآور می گردد: بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه تا یکم آذرماه 1400 با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1916

به "اهدای 5000 جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 5000 جلد کتاب به منطقه ها محروم اهواز در هفته کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید