افزایش 38 درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می گردد؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار درباره تاخیر در ابلاغ مصوبه حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران و احتمال اصلاح یا تایید آن اظهار کرد: مبلغ حق مسکن کارگران رقم بالایی نبود و از ابتدا هم دولت روی آن حساسیت نداشت، اما اعتقاد من این است که 100 هزار تومانی که کاهش داده و 550 هزار تومان شد، در رد مصوبه شورای عالی کار نبود بلکه این کاهش از این باب صورت گرفت که توجیهی بر تغییر مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت باشد.

افزایش 38 درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می گردد؟

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: معتقدم بعد از اینکه مجلس مراتب قانونی را به لحاظ مغایرت مصوبات دولت با مصوبه حق مسکن شورای عالی کار خاطرنشان کرد، بحث تغییر حق مسکن کارگران یا تنزل آن به 550 هزار تومان خود به خود منتفی شده است و همچنان که دولت عین مصوبه افزایش مستمری ها را پذیرفت و خاطرنشان کرد، در مورد حق مسکن کارگران نیز همان مبلغ 650 هزار تومان باید رعایت گردد منتها به علت مشغله ها و گرفتاری های دولت دبیرخانه هیات دولت باید این موضوع را پیگیری کند.

این کارشناس حوزه کار تاکید نمود: در بحث مصوبه حق مسکن، باید ابلاغ رسمی از سوی دولت صورت گیرد تا فرایند قانونی آن طی گردد و مصوبه مجددا به وزارت کار برگردد و به وسیله وزارتخانه به کارفرمایان ابلاغ گردد تا بتوانند آن را اجرا نمایند.

حاج اسماعیلی گفت: جلسات دولت دوبار در هفته تشکیل می گردد و این هفته فرصت خوبی است که دولت مصوبه حق مسکن را به طور رسمی ابلاغ کند تا در شهریور ماه که قرار است افزایش مستمری بازنشستگان اتفاق بیفتد، کارگران هم بتوانند حق مسکن را به طور کامل دریافت نمایند.

وی درعین حال به مصوبه افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان اشاره نمود و گفت: افزایش 38 درصدی حقوق شامل حال همه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می گردد که باید به اضافه مبلغ 515 هزار تومان به آن ها پرداخت گردد و سازمان تامین اجتماعی احکام آن را بر اساس این مبلغ از اول سال صادر کند.

این کارشناس حوزه کار توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی قبلا افزایش 10 درصدی حقوق به اضافه مبلغ 650 هزار تومان را مطابق آنچه دولت ابلاغ نموده بود اجرا کرد، ولی اکنون با توجه به اعلام دکتر زاهدی وفا ـ سرپرست وزارت کار ـ افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان از شهریور ماه برای تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد.

حاج اسماعیلی گفت: بازنشستگان سایر سطوح کسانی هستند که بیشتر از حداقل مستمری دریافت می نمایند و حدود 800 هزار تا 850 هزار نفر هستند که تحت عنوان سایر سطوح مزدی افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان شامل حال آن ها می گردد و بازنشستگان حداقل بگیر هم کسانی هستند که حداقل مستمری را دریافت می نمایند که در مورد آن ها قبلا مصوبه افزایش 57 درصدی شورای عالی کار اجرا شده است.

وی در مورد آن دسته از بازنشستگانی که حقوق و مستمری خود را بر اساس افزایش 10 درصد به اضافه 650 هزار تومان دریافت کردند نیز، گفت: این دسته از بازنشستگان مابه التفاوت افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان را برای ماه های قبل و از اول فروردین دریافت خواهند کرد و از اول شهریور ماه هم احکام حقوق آن ها بر اساس 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان صادر خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2151

به "افزایش 38 درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 38 درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید