افزایش بی اشتهایی در نوجوانان، پای سلبیریتی ها درمیان است

به گزارش مجله سفر به کانادا، کارشناسان در یک مطالعه جدید دریافتند، افزایش شوکه کننده ای در آمار بی اشتهایی نوجوانان اتفاق افتاده است.

افزایش بی اشتهایی در نوجوانان، پای سلبیریتی ها درمیان است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کارشناسان در یک مطالعه جدید دریافتند، افزایش شوکه نماینده ای در آمار بی اشتهایی نوجوانان اتفاق افتاده است.

آنالیز ها حاکی از آن است، رسانه های اجتماعی به ویژه ایسنتاگرام و سلبریتی ها عامل اختلال در تغذیه بچه ها و نوجوانان هستند.

رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام منجر به بروز اختلال خوردن در نوجوانان شده است؛ آنها از خوردن غذا و مواد غذایی مغذی خودداری می نمایند تا مانند افراد مدلینگ اینستاگرام باشند.

داده های موجود نشان می دهد، پذیرش افراد بستری در بیمارستان با اختلال خوردن دو برابر شده؛ تعداد بچه ها زیر 13 سال از سال 2010 سه برابر و از 24 به 229 نفر افزایش یافته است.

آمارهای نگران نماینده نشان می دهد، تعداد نوجوانان و خردسالان بستری در بیمارستان به دلیل اختلالات خوردن در دهه گذشته رو به افزایش است؛ آنهادر کوشش هستند تا مانند افراد سلبریتی و مدلینگ رفتار نمایند.

پذیرش افراد 18 سال و کمتر از 1700 نفر در سال 2010 به 4500 در سال گذشته رسیده است؛ تکان دهنده است که تعداد پذیرش بچه ها زیر 13 سال از سال 2010 سه برابر شده و از 74 به 229 مورد افزایش یافته است.

کارشناسان علمی باور دارند، نوجوانان تحت تأثیر افراد مشهور هستند که رژیم های خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می نمایند.

آنالیز ها همچنین نشان داده، متخصصان بهداشت و درمان باید در تشخیص اختلالات خوردن مهارت بیشتری داشته باشند، زیرا تشخیص زودرس و درمان می تواند بستری در بیمارستان را کاهش داده و جان خود را نجات دهد.

اختلالات خوردن، کشنده ترین شرایط سلامت روان است که با وجود افزایش بیماران در این زمینه شمار افرادی که برای حل معضل نخوردن به آنها مراجعه می نمایند، بسیار اندک است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 652

به "افزایش بی اشتهایی در نوجوانان، پای سلبیریتی ها درمیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی اشتهایی در نوجوانان، پای سلبیریتی ها درمیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید