آیا پلیس می تواند اجرای طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، سرپرست معاونت حقوقی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نامه اخیر پلیس با مضمون ایراد ها در اجرای طرح کنترل آلودگی هوا توضیحاتی داد.

آیا پلیس می تواند اجرای طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند؟

امیر درفشه سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره نامه اخیر پلیس راهور با مضمون ایراد بر طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) و پیش بینی ها از ورود یک طرفه پلیس به موضوع اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: من می خواهم در این باره به صورت کلی صحبت کنم و باید بگویم که به صورت کلی هیچ مرجع انتظامی و یا نهادی به تنهایی نمی تواند بر خلاف قوانین بالادستی اقدامی انجام دهد زیرا قانونگذار این اختیار را به او نداده است.

سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به حضور پلیس در شورای ترافیک اضافه کرد: زمانی که نهادهای مختلف در شورای ترافیک حضور دارند و مصوبه ای مانند طرح کنترل آلودگی هوا را امضا می نمایند هیچ گاه نمی توانند پس از خروج و عملیاتی شدن مصوبه آن را وتو نمایند.

او با تأکید بر این نکته که وظیفه قانونی پلیس معین است، اظهار کرد: پلیس یک نیروی ضابط است که قوانین بالادستی را اجرا می نماید و بیشترین اختیار پلیس این است که بنا به تشخیص خود چراغ هدایت و رانندگی را به صورت دستی تغییر دهد و یا برای کوتاه مدت معبری را مسدود کند.

واکنش عضو شورای شهر تهران به ایرادات پلیس راهور از طرح ترافیک جدید

درفشه با تأکید بر نقش نهاد های مختلف در شورای ترافیک توضیح داد: نهاد هایی که در شورای ترافیک حضور دارند محدوده و زمان اجرای طرح را معین می نمایند و نهادی مانند شورای شهر تهران نیز تنها در بحث میزان عوارض و تخفیف های اعمالی نظر می دهد، در این صورت می توان گفت هیچ نهادی نمی تواند به صورت یک جانبه دخل و تصرفی در اجرای قانون داشته باشد.

سرپرست معاونت حقوقی و املاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید مجدد به حضور فرمانده پلیس در شورای ترافیک گفت: اگر فرض کنیم که حتی پلیس مصوبه شورای ترافیک را امضا نکرده باشد باز هم این امکان وجود ندارد که به صورت یک طرفه در مصوبه شورای ترافیک نظری اعمال کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 636

به "آیا پلیس می تواند اجرای طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پلیس می تواند اجرای طرح کنترل آلودگی هوا را لغو کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید