بهترین برنامه آخر هفته در مونترال

به گزارش مجله سفر به کانادا، خب، آخر هفته از راه رسیده و شما هم به دنبال مقصدی هیجان‌انگیز برای فرار از روزمرگی و تجربه‌ای متفاوت هستید. اگر مونترال کانادا به ذهنتان خطور کرده، دست‌تان را محکم بگیرید، چون می‌خواهم سفری فوق‌العاده را برایتان رقم بزنم. شهری که با خیابان‌های سنگفرش، کافه‌های دنج، موسیقی زنده و البته طبیعت سخاوتمندانه‌اش، آخر هفته‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان می‌سازد.

پس کوله پشتی‌تان را ببندید، کفش‌های راحت بپوشید و با من همراه شوید تا هشت پیشنهاد جذاب برای آخر هفته‌ای به یادماندنی در مونترال را با هم کشف کنیم:

بهترین برنامه آخر هفته در مونترال

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

قدم‌زنی در تاریخ: خیابان سنت پل (Old Montreal)

سفر به مونترال بدون گشت‌وگذار تو خیابان‌های سنگفرش شده‌ی سنت پل، انگار یه چیزی کم داره. اینجا، تاریخ زنده نفس می‌کشه. ساختمان‌های قدیمی با معماری حیرت‌انگیز، بوتیک‌های جذاب، و کافی‌شاپ‌های دنج، یه فضای رمانتیک و الهام‌بخش رو براتون می‌سازن. تو این محله، می‌تونید از موزه Pointe à Callière تاریخ مونترال رو مرور کنید، تو کلیسای باشکوه نوتردام عبادت کنید، یا تو بازار Bonsecours صنایع دستی محلی رو بخرید.

طعم‌های فرانسوی: بازار ژان تالون (Jean Talon Market)

شکموها، بهشتتون اینجاست! بازار ژان تالون، با عطر میوه‌های تازه، پنیرهای خوشمزه، و محصولات محلی، یه تجربه‌ی بی‌نظیر برای حواس پنج‌گانه‌تون رقم می‌زنه. غرفه‌های رنگارنگ، پر از محصولات ارگانیک و خوشمزه، شما رو به وسوسه می‌ندازن. یه تکه باگت گرم با پنیر محلی امتحان کنید، از طعم مرباهای خونگی لذت ببرید، و گل‌های خوشبو رو برای سوغات ببرید.

هنر و فرهنگ: موزه هنرهای زیبا (Montreal Museum of Fine Arts)

روح هنرمندتون رو تو موزه هنرهای زیبای مونترال بیدار کنید. با آثار هنرمندان مطرح کانادایی و بین‌المللی آشنا بشید، از تماشای نقاشی‌های رنگارنگ تا مجسمه‌های باشکوه، لذت ببرید. این موزه، با مجموعه‌ی متنوعش، برای هر سلیقه‌ای چیزی داره.

هیجان در ارتفاع: برج المپیک (Olympic Park)

اگه دنبال هیجان و آدرنالین‌سازی هستید، برج المپیک منتظرتونه! از بلندترین برج کج جهان بالا برید و مناظر خیره‌کننده‌ی شهر رو زیر پاتونتون ببینید. اگه جرأت دارید، تو مسیر برگشت، سراغ زیپ‌لاین برید و با سرعت بالا از کنار برج پایین بیاید.

جزیره سنت هلن (Île Sainte Hélène)

برای یه روز آفتابی و پر از تفریح، به جزیره‌ی سنت هلن برید. اینجا، می‌تونید تو سواحل شنی آفتاب بگیرید، تو باغ‌های سرسبز قدم بزنید، یا از امکانات تفریحی مثل پارک آبی و چرخ و فلک لذت ببرید. اگه اهل ماجراجویی هستید، می‌تونید تو مسیر، با قایق پارویی یا کایاک از رودخانه سنت لورنس عبور کنید.

شب‌گردی در مونتریال: خیابان کریستوفر کلمبوس (Rue Crescent)

شب‌های مونترال، پر از شور و هیجانن. بعد از غروب، به خیابان کریستوفر کلمبوس برید و از حال و هوای پرجنب‌وجوش این محله‌ی پرطرفدار لذت ببرید. تو بارها و کافه‌های این خیابان، با موسیقی زنده و آدم‌های جالب، یه شب به یادماندنی بسازید.

طعم‌های دور دنیا: محله چینی‌ها (Chinatown)

تو سفر به مونترال، یه سفر غذایی به دور دنیا هم داشته باشید! محله‌ی چینی‌های این شهر، با رستوران‌های متنوع و بازارهای پر از ادویه‌های خوشبو، حال و هوای شرقی رو براتون زنده می‌کنه. از نودل‌های خوشمزه گرفته تا دیم‌سام‌های وسوسه‌برانگیز، طعم‌های جدید رو امتحان کنید و خودتون رو تو یه ماجراجویی غذایی غرق کنید.

به سبک مونترالی خوشگذرانی کنید: خیابان سنت دنی (Rue Saint Denis)

شب‌های مونترال زنده و پرشور هستند. خیابان سنت دنی، با کافه‌های شلوغ، بارهای با موسیقی زنده و رستوران‌های متنوع، قلب تپنده‌ی شب‌گردی مونترال است. در این خیابان می‌توانید با مردم محلی معاشرت کنید، از طعم غذاهای بین‌المللی لذت ببرید و تا پاسی از شب به ریتم موسیقی شهر برقصید.

در طبیعت نفس بکشید: کوه رویال (Mount Royal)

برای فرار از هیاهوی شهر و تجربه‌ی آرامش طبیعت، کوه رویال بهترین انتخاب است. با بالا رفتن از این تپه، شاهد مناظر خیره‌کننده‌ی شهر خواهید بود. در مسیرتان می‌توانید تندیس عیسی مسیح را ببینید، در چمنزارها پیک‌نیک بزنید یا در دریاچه‌ی کوچک قایق‌سواری کنید.

خلاقیت درونی‌تان را بیدار کنید: Quartier des Spectacles

Quartier des Spectacles، محله‌ی هنرهای نمایشی مونترال، میزبان تئاترها، سالن‌های کنسرت و اجراهای خیابانی‌ست که هر شب، جادوی هنر را به نمایش می‌گذارند. چه عاشق باله باشید، چه طرفدار موسیقی جاز، در این محله حتماً چیزی برای سرگرمی‌تان پیدا می‌کنید.

غرق شدن در تاریخ و فرهنگ: پِتیت ایتالی (Little Italy) و ویل ماری (Vieux Montréal)

سفر به مونترال بدون گشت‌وگذار در محله‌های تاریخی‌اش کامل نمی‌شود. پِتیت ایتالی با خیابان‌های سنگفرش‌شده، رستوران‌های خانوادگی دنج و عطر پیتزاهای تازه، شما را به قلب ایتالیا می‌برد. در ویل ماری، خانه‌های قدیمی با معماری فرانسوی، بوتیک‌های جذاب و کافه‌های شلوغ، حس قدم زدن در تاریخ را به شما می‌دهند. حتماً سری به کلیسای نوتردام (Notre Dame Basilica) بزنید و از تماشای معماری باشکوهش حیرت‌زده شوید.

طعم‌های جدید را کشف کنید: بازار ژان تالن (Jean Talon Market)

هیچ‌چیزی نمی‌تواند ذائقه‌ی شما را به اندازه‌ی یک بازار محلی هیجان‌زده کند. بازار ژان تالن، بزرگ‌ترین بازار کشاورزان آمریکای شمالی، با غرفه‌های رنگارنگ میوه‌های تازه، پنیرهای خوشمزه، سوغات‌های دست‌ساز و گل‌های معطر، بهشت عاشقان خوراکی‌ست. در این بازار می‌توانید با تولیدکنندگان محلی گپ بزنید، طعم‌های جدید را امتحان کنید و سوغاتی‌های خاص برای عزیزانتان بخرید.

گشت و گذار در قلب تاریخ: بندر قدیمی مونترال

قدم زدن در بندر قدیمی مونترال، مثل ورق زدن تاریخ این شهر است. سنگفرش‌های خیابان‌ها، شما را به دوره‌ای می‌برند که تجارت پررونق خز، مونترال را به یکی از قطب‌های اقتصادی کانادا تبدیل کرده بود. از تماشای ساختمان‌های قدیمی با معماری باشکوه لذت ببرید، در کافه‌های دنج کنار رودخانه سنت‌لوران قهوه‌ای داغ بنوشید و از هنرمندان خیابانی الهام بگیرید.

غرق در هنر و فرهنگ: موزه هنرهای زیبای مونترال

اگر عاشق هنر هستید، موزه هنرهای زیبای مونترال، جنت شماست! مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری از سراسر جهان، از هنرهای باستانی مصر و یونان گرفته تا هنر مدرن و معاصر، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. چند ساعتی را در این موزه بگذرانید و اجازه دهید هنر، روح‌تان را نوازش دهد.

گشت و گذار با دوچرخه:

مونترال، شهری ایده‌آل برای دوچرخه‌سواری است. مسیرهای مخصوص دوچرخه در سراسر شهر کشیده شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از مناظر و جاذبه‌های مختلف شهر لذت ببرید. دوچرخه کرایه کنید و به گشت و گذار در کنار رودخانه، پارک‌ها و محله‌های مختلف بروید.

انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 456

به "بهترین برنامه آخر هفته در مونترال" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین برنامه آخر هفته در مونترال" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین برنامه آخر هفته در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید