آب انبارهای شهر کندر در شهرستان خلیل آباد مرمت می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلیل آباد گفت: آب انبارهای شهر کندر با همکاری شورای اسلامی و شهرداری کندر مرمت می گردد.

آب انبارهای شهر کندر در شهرستان خلیل آباد مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدجواد بلبلی با اعلام این خبر اضافه کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد و شورای اسلامی و شهرداری کندر مقرر شده است که مرمت سردر این آب انبارها توسط شهرداری انجام گردد.

او ادامه داد: این مرمت با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

بلبلی یاد آور شد: شهر کندر دارای بناهای تاریخی باارزش از جمله حوض چهل پایه، آب انبارهای شماره یک و دو و همچنین تپه تاریخی کندر است.

این آب انبارها از دو بنای همجوار تشکیل شده اند، آب انبار شماره یک به شماره 13337 و آب انبار شماره 2 به شماره 13306 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

این ابنیه از جمله آثار عام المنفعه هستند که آب انبار اولی به دستور حاجی حاتمی و به دست توانای حاج علی اصغر بنایی در حدود 70 سال پیش ساخته شده و آب انبار دیگر ده سال بعد از آن به سفارش حاج اصغر رحمانی و به دست استاد شعبان بنا شده است. این آب انبارها با استفاده از آجرهای 30 و 20 سانتی متری مربع شکل ساخته و گنبدی مخروطی بر فرازشان پایدار شده است. پلان هر دو بنا به شکل دایره بوده و مخزن آنها از استوانه ای به عمق 10 و 10.5 متر تشکیل شده است.

کندر در فاصله 15 کیلومتری مرکز شهرستان خلیل آباد در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 561

به "آب انبارهای شهر کندر در شهرستان خلیل آباد مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب انبارهای شهر کندر در شهرستان خلیل آباد مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید