کاروانسرای روستای کاروانسرا در اراک مرمت اضطراری می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: کاروانسرای روستای کاروانسرا در اراک مرمت اضطراری و به بخش خصوصی واگذار می گردد.

کاروانسرای روستای کاروانسرا در اراک مرمت اضطراری می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن کریمی گفت: کاروانسراها به عنوان آثار ملی که بخشی از هویت گذشتگان و نحوه زندگی آن ها را به نسل های حاضر و آینده معرفی مینمایند از ارزش زیادی برخوردار هستند، از این رو باید در حفظ، مرمت و نگهداری این بناها بیش از پیش کوشا باشیم.

او اضافه نمود: کاروانسرای روستای کاروانسرا در تملک دولت واقع شده است و میراث فرهنگی به نمایندگی از دولت مدیریت آن را به عهده دارد و با توجه به اسناد و مدارک موجود، افرادی که در این کاروانسرا دام های خود را نگهداری نموده اند، هیچ گونه مالکیتی نسبت به این مکان ندارند. این اداره کل اقدام قضایی و حقوقی را در این خصوص انجام داده است.

کریمی با بیان اینکه این اقدام افراد، تصرف غیرقانونی به شمار می آید و این بنای تاریخی را در معرض تخریب قرار می دهد، توضیح داد: با توجه مستندات موجود، برای آنها حکم اخراج و اخذ خسارت از متصرفان صادر خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: پس از اخراج این افراد، این بنا را مرمت اضطراری می کنیم و تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی که تمایل به همکاری با میراث فرهنگی را دارند می توانند براساس قانون دراین واگذاری شرکت نمایند و مورد بهره برداری قرار دهند.

او اضافه نمود: 50درصد بنای این کاروانسرا آسیب دیده و قابل مرمت و بازسازی است باتوجه به اینکه اعتبارات دولتی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بویژه کاروانسراهایی مانند این کاروانسرا که حداقل 100میلیارد ریال برای آن احتیاج است، کافی نیست به این منظور به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 610

به "کاروانسرای روستای کاروانسرا در اراک مرمت اضطراری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای روستای کاروانسرا در اراک مرمت اضطراری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید