همسایه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، اگر در مجتمعی آپارتمانی زندگی می کنید، باید همواره مراقب سروصدایی باشید که فراوری نموده اید.

همسایه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آیا همواره در آپارتمانتان با صدای بلند به موسیقی گوش می دهید و همسایه هایتان را مجبور می کنید واکنش نشان بدهند؟ اگر جوابتان مثبت است، باید بگوییم که شما جزء همسایه های خوب به شمار نمی روید! در همه جای جهان، همسایه های پرسروصدا جزء بدترین همسایه ها هستند و زندگی را برای همه سخت می نمایند. البته برای اینکه یک همسایه خوب باشید، باید کارهای دیگری هم انجام بدهید. با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

همسایه خوب ویژگی های زیر را دارد

1- محترم است و احترام متقابل می گذارد: یک همسایه خوب به دیگران احترام می گذارد و توقع دارد احترام متقابلی از آن ها دریافت کند.

2- رفتارش محبت آمیز و دوست داشتنی است: همسایه خوب قابلیت ایجاد رابطه محبت آمیز را دارد و می تواند برای همسایگانش آرامش و خوش رویی فراهم کند.

3- یاری نماینده: یک همسایه خوب در زمان احتیاج به یاری در دسترس است و می تواند در مواقعی که احتیاج به یاری داریم به ما یاری کند.

4- اهل ادب و نیکوکاری: همسایه خوب در رفتار با دیگران اهل ادب و نیکوکاری است و این ویژگی ها باعث ایجاد محیطی محبت آمیز و آرامش بخش می گردد.

5- صادق و شفاف: همسایه خوب صادق و شفاف است و با دیگران با صداقت برخورد می نماید.

6- قابل اعتماد: همسایه خوب قابل اعتماد است و با دیگران صمیمی است. اگر دوست دارید روابط مفیدی داشته باشید چطور از دست آدم های فضول خلاص شویم؟ را بخوانید.

7- مسئولیت پذیر: همسایه خوب در قبال تعهدات و مسئولیت های خود جوابگو است و به دیگران اجازه نمی دهد که به دلایلی مثل بی مسئولیتی به مسائل او اضافه نمایند.

8- مطلع و متعهد: همسایه خوب از مسائل پیرامون خود مطلعی دارد و نقاط ضعف و قوت خود را دقیقا می داند.

چگونه برترین همسایه جهان باشید؟

رعایت حریم شخصی همسایه: احترام به حریم شخصی همسایه یکی از مهمترین ویژگی های یک همسایه خوب است. برای مثال، اگر متوجه شدید که همسایه شما به تازگی یک نفر را از دست داده است، بهتر است از سوگواری با او صرف نظر کنید و او را تنها بگذارید. در دوره هایی که به دلایل شخصی به شما مراجعه می نماید، باید از پرسش های زیادی خودداری کنید و اجازه دهید که خودش تصمیم بگیرد تا چه اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذارد.

ارتباط برقرار کردن: برقراری ارتباط با همسایه های خود می تواند روابط شما را با آنان قوی تر کند. برای مثال، شما می توانید با ارسال یک کارت تبریک به همسایه خود در تولدش، یا پیشنهاد یک قهوه در باغچه خود، یا حتی مشارکت در تمیز کردن محوطه مشترک خود، رویای همسایگی مطلوب را پیش رو داشته باشید.

رعایت قوانین محلی: همسایه بودن یعنی زندگی در جامعه ای است که دارای قوانین خود است. برای اینکه به عنوان یک همسایه خوب شناخته شوید، باید قوانین محلی را رعایت کنید. به طور مثال، اگر در محلی با پارکینگ محدود زندگی می کنید، باید از پارک کردن در جایی که برای شما مجاز نیست، خودداری کنید.

سخن آخر در باب همسایه خوب بودن

به همسایگان خود احترام بگذارید و به مسائل مهمی مانند ایمنی، صلح و آرامش در محله توجه کنید. از رفتارهای آزاردهنده و مزاحمت آمیز خودداری کنید و در صورت وقوع مشکل، سعی کنید با همسایگان خود محبت آمیز و مهربانانه رفتار کنید و در کنارشان قرار بگیرید تا به راحتی به راه چاره هایی برای حل مسئله برسید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از روانشناسی چگونه نیمه گمشده خود را پیدا کنیم؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2270

به "همسایه خوب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسایه خوب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید