مهمترین چالشهای کشاورزی آذربایجان غربی چیست؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی استان بحث بازار رسانی و عرضه محصولات کشاورزی است و توسعه بازارچه های محلی تقویت اقتصاد کشاورزی را در پی دارد.

مهمترین چالشهای کشاورزی آذربایجان غربی چیست؟

اکبر کرامتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 33 درصد مردم استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند و آذربایجان غربی یکی از مهترین قطب های کشاورزی در کشور است، افزود: بازارهای محلی ، محل عرضه مستقیم کالا هستند که هم به نفع تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود که بدون واسطه و کمترین هزینه محصول به دست مصرف کننده نهایی برسد.

کرامتی با اشاره به لزوم اجرای طرح ارتقای معیشت و تامین اقلام و کالاهای اساسی با ایجاد بازارهای محلی در استان، اظهار کرد : این طرح با ایجاد و توسعه مراکز تجمیع و یکپارچه سازی تولیدات کشاورزی در قطب های عمده تولید در جهت کوتاه کردن دست واسطه ها و کاهش هزینه ها و قیمت ها اجرا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: تنوع خدمات قابل ارائه در میادین و بازارهای محلی اعم ازمحصولات باغی ،زراعی و دام و طیور و ابزیان و سایر نیازمندیهای اساسی شهروندان خواهد بود.

کرامتی با تاکید بر استفاده از روش های تازه توزیع و عرضه مستقیم محصولات برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا بیان نمود: طرح ایجاد دهکده سلامتی با موضوع بازارچه عسل و گیاهان دارویی در استان در دستور کارقرار دارد .

وی بابیان اینکه بازار های محلی می توانند مناسب ترین مکان جهت فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی و صنایع دستی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی مولد باشند، افزود: ایجاد بازارهای محلی و ساماندهی آنها با موضوع تشکل های موجود در بخش کشاورزی، بخش خصوصی و تعاونی ها درسال جاری در اولویت عوامل اجرایی ذیربط باید قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1854

به "مهمترین چالشهای کشاورزی آذربایجان غربی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین چالشهای کشاورزی آذربایجان غربی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید