سوناتا و الانترا تازه؛ دو کره ای که هر روز مجذوب کننده تر می شوند!
به گزارش مجله سفر به کانادا، در این خودرو، چراغ های ال ئی دی باریک تر، خطوط و زوایای تیزتر و بعلاوه سپر جلو با طراحی تازه از جمله تغییرات قابل اشاره در بخش دماغه الانترا 2024 تازه هستند.
هیوندای از مدل های تازه الانترا و سوناتا 2024 رونمایی کرد. این دو محصول پرفروش، تضمینی برای موفقیت های هیوندای در بازار های مختلف بوده اند:
الانترا تازه در قسمت دماغه تغییراتی را همراه خود دارد که این سبک طراحی اصطلاحا شارک نوز نامگذاری شده است. چراغ های ال ئی دی باریک تر، خطوط و زوایای تیزتر و بعلاوه سپر جلو با طراحی تازه از جمله تغییرات قابل اشاره در بخش دماغه الانترا 2024 تازه هستند.
در تریم ان، قسمت بافت جلوپنجره حالت اختصاصی دارد. بعلاوه جزئیات اسپرت در رکاب، بال عقب و رینگ های 19 اینچی در نظر گرفته شده است.
هیوندای چند کد رنگ تازه را نیز همراه محصولات 2024 خود معرفی نموده که از جمله باید به قرمز آلتیمیت و خاکستری اکوترونیک اشاره کنیم.
در کابین الانترا نیز بروزرسانی هایی گزارش شده که شامل نمایشگر 4.2 اینچی دیجیتال در قسمت اطلاعات کیلومتر پشت فرمان در تریم پایه، نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم تفریح در تریم های بالاتر، شارژر وایرلس با طراحی تازه، پورت یو اس بی تایپ-سی ردیف جلو 1 درگاه و ردیف عقب 2 درگاه، تریم چرم، 8 اسپیکر و سیستم صوتی استریو در تریم ان لاین و... از جمله ویژگی های کابین الانترا تازه محسوب می شوند.
در بخش ایمنی نیز بروزرسانی هایی گزارش شده که از جمله باید به ایربگ جانبی عقب و یادآور کمربند عقب برای همه تریم ها اشاره کنیم. از دیگر امکانات ایمنی باید به هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور هشدار عقب و ... اشاره کنیم.
در الانترا 2024 تازه و تریم پایه، اکنون سیستم صوتی استریو با 6 بلندگو و وای فای هات اسپات به عنوان آپشن استاندارد ارائه می گردد.
در رابطه با مشخصات پیشرانه هنوز منتظر تایید اطلاعات هیوندای هستیم، اما به احتمال زیاد تریم های پایه از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با 147 اسب بخار خروجی و 132 پوندفوت گشتاور استفاده می نماید.
در نسخه ان لاین از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 201 اسب بخار خروجی و 195 پوندفوت گشتاور استفاده خواهد شد و تریم های هیبرید نیز از همین پیشرانه 1.6 لیتری البته بدون توربو در هماهنگی با تک موتور الکتریکی بهره می برند که 139 اسب بخارخروجی و 195 پوندفوت گشتاور خواهند داشت.
پیشرانه 2 لیتری با جعبه دنده سی وی تی و ان لاین به همراه هیبریدی ها به کلاس دی سی تی مجهز خواهند بود.
سوناتا 2024 تازه
هیوندای سوناتا 2024 اوائل امسال میلادی یک فیس لیفت سنگین را پشت سرگذاشت و اکنون در نسخه تازه تغییرات ظاهری خاصی را همراه خود ندارد، اما مهمترین بروزرسانی آن به حضور سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن مربوط می گردد. البته باید بگوئیم که تریم مجذوب کننده ان لاین و هیبرید ها به این آپشن مجهز نخواهد شد.
بدین ترتیب فقط پیشرانه تنفس طبیعی 2.5 لیتری 4 سیلندر هیوندای سوناتا 2024، آپشن سامانه تمام چرخ محرک را دریافت می نماید.
در بخش کابین از دو نمایشگر 12.3 اینچی ویژه اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم تفریح استفاده شده که مقداری حالت خمیده هم دارند. نمایشگر هداپ، سیستم صوتی برند حرفه ای بوز با 12 اسپیکر و کیفیت بالای مواد به کار رفته از مهمترین ویژگی های کابین هستند.
پیشرانه تریم پایه از نوع 2.5 لیتری تنفس طبیعی است. تریم ان لاین همین پیشرانه را با افزوده شدن یک توربوشارژ در اختیار دارد. تریم هیبرید به تپنده 2 لیتری بنزینی در هماهنگی با تک موتور الکتریکی مجهز است. هیوندای از اعمال تغییرات روی این پیشرانه ها در مدل تازه سوناتا صحبتی ننموده است.
مدل 2023 سوناتا ان لاین در بخش پیشرانه 290 اسب بخار خروجی دارد. مدل های هیبرید 192 اسب بخار و تریم پایه 2.5 لیتری برابر با 191 اسب بخار خروجی دارد.
منبع: فرارو