سفری شگفت انگیز به دره پروانه ها در یونان (تور یونان ارزان)

به گزارش مجله سفر به کانادا، دره پروانه های یونان که در غرب جزیره رودس واقع شده، یک ذخیره طبیعی منحصر به فرد و شگفت انگیز است. این منطقه مکانی عالی و تماشایی برای کسانی است که می خواهند همراه خانواده خود از زیبایی های بی نظیر طبیعت لذت ببرند و بچه ها شما می توانند به آنالیز چرخه زندگی پروانه ها در طول تعطیلات تابستانی خود بپردازند. دره ای سرسبز با آبشارها زیبا و رودخانه های کوچک در این مکان انتظارتان را می کشد جایی که دور و بر خود را پر از پروانه های رنگارنگی می بینید که بر روی هر چیزی هستند و حتی ممکن است بر روی دستان شما بنشینند. با خبرنگاران همراه باشید تا با بیشتر با دره پروانه ها در یونان آشنا شوید.

سفری شگفت انگیز به دره پروانه ها در یونان (تور یونان ارزان)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

منظره ای نادر در طبیعت

بازتماشامایندگان می توانند شاهد پدیده ای تماشایی در یونان باشند که به ندرت درطبیعت رخ می دهد. تعداد زیادی از پروانه ها در این دره کوچک درطول مرحله نهایی چرخه زندگیشان جمع می شوند. هر ساله در انتها فصل بارانی (اواخر ماه مه)، پروانه های بی شماری که به وسیله رایحه درختان شیرین ژد جذب این ناحیه می شوند، کل منظره منطقه را پوشش می دهند و منظره ای مجذوب نماینده و رنگارنگ را به تصویر می کشند. آن ها در واقع حشرات بالغی هستند که راه های آبی را دنبال می نمایند تا به اینجا مهاجرت می نمایند تا فراوری مثل نمایند (ماده ها به خاطر رطوبت بالای منطقه تخم گذاری می نمایند).

داستان زندگی این پروانه ها

دره پروانه های یونان که مکانی مرطوب و خنک در طول تابستان می باشد، میزبان این پروانه های رنگارنگ و دوست داشتنی است که جفت گیری آن ها در هفته های آخر ماه آگوست و سپتامبر می باشد. داستان زندگی این پروانه ها بعد از جفت گیری و تخم ریزی ماده ها به اتمام می رسد، زیرا که آن ها بعد از این که تخم ریزی خود را در یک مکان مناسب و امن که معمولا می تواند در میان درختان و بین بوته ها باشد، انجام دادند، می میرند. سر انجام با فرا رسیدن فصل بهار، نوزادان این پروانه ها سر از تخم بیرون می آورند و در منطقه، پخش شده و به زندگی خود ادامه می دهند تا این که روز موعود فرار می رسد و در ماه ژوئن تبدیل به یک پروانه کامل شده و مجددا این چرخه را تکرار می نمایند. پروانه ها نمی توانند در این مرحله نهایی از چرخه زندگی خود غذا بخورند، بنابراین آن ها برای حفظ انرژی در این دره استراحت می نمایند. هر گونه سر و صدای بلند آن ها را وادار به پرواز کردن و در نتیجه مصرف انرژی ارزشمندی می نماید که ذخیره مرحله قبلی زندگیشان می باشد و متاسفانه ورود گردشگران به این منطقه تاثیر بسیار بدی بر روی حیات آن ها دارد و پراندن و دست زدن این پروانه ها زندگی آن ها را با خطری جدی روبه رو می سازد. چه خوب است گردشگرانی که از این دره تماشا می نمایند، هر چه بیشتر مراقب محیط زیست این پروانه های زیبا باشند تا نسل های دیگر نیز بتوانند سالیان سال از این ذخیره گاه طبیعی لذت برده و استفاده نمایند.

جاذبه های اطراف دره پروانه ها در یونان

تور گردشگری خود را با بازدید از موزه تاریخ طبیعی تکمیل کنید. در دره پروانه ها، یک موزه خانه ایتالیایی وجود دارد. در این موزه شما می توانید اطلاعات گسترده ای در خصوص گیاهان و جانوران موجود در این منطقه پیدا کنید. جالب ترین بخش موزه، پرورشگاه است که در آن در یک محیط حفاظت شده و در محیط ایده آل به تکثیر این پروانه ها می پردازند.

مسیر دسترسی به دره پروانه ها

برای رفتن به این دره که در 26 کیلومتری شهر رودس و 6 کیلومتری ساحل غربی و در بخش شمالی جزیره واقع شده است، می توانید از شهر رودس و به وسیله اتوبوس خود را به آن برسانید و خاتمه بعد از بازدید از این مکان زیبا می توانید به اکتشاف خود در سرتاسر جزیره ادامه دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2222

به "سفری شگفت انگیز به دره پروانه ها در یونان (تور یونان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری شگفت انگیز به دره پروانه ها در یونان (تور یونان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید