زمین لرزه 7.1 ریشتری مکزیک را لرزاند

به گزارش مجله سفر به کانادا، در پی وقوع یک زمین لرزه به شدت قدرتمند 7.1 ریشتری در نزدیکی سواحل شهر آکاپولکو مکزیک، دست کم یک نفر جان خود را از دست داد و به قطعی برق 1.6 میلیون نفر منجر شد.

زمین لرزه 7.1 ریشتری مکزیک را لرزاند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی وقوع زمین لرزه ای شدید به قدرت 7.1 ریشتر در نزدیکی سواحل شهر آکاپولکو مکزیک، دست کم یک نفر جان خود را از دست داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش کرد که دست کم یک نفر پس از وقوع زمین لرزه 7.1 ریشتری سه شنبه شب در آکاپولکو مکزیکو سیتی جان خود را از دست داد و یک میلیون و 600 هزار نفر در خاموشی فرو رفتند.

طبق این گزارش، در پی وقوع زمین لرزه مهیب، شهر مکزیکو سیتی در فاصله 230 مایلی از شهر ساحلی آکاپولکو لرزید و مرکز لرزه نگاری ملی مکزیک گفت که این زمین لرزه حدود هفت مایلی جنوب غربی آکاپولکو و قبل از ساعت 21:00 سه شنبه شب به وقت محلی به وقوع پیوست.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، ایجاد ترک در ساختمان های محل وقوع حادثه و وارد آمدن خسارات به ساختمان ها و سقوط چراغ های برق در خیابان ها و پراکنده شدن شیشه های خوردشده در سراسر خیابان های شهر را نشان می دهد.

اداره حفاظت مدنی استان گوئررو که شهر ساحلی آکاپولکو در آن قرار گرفته است گفت که شدت زمین لرزه به میزان ای بوده است که به قطعی برق و تلفن منجر شده است.

ویدئوهایی که از هر دو شهر آکاپولکو و مکزیکو سیتی منتشر شده است، آسمان شب را که در پی معلق شدن وخم شدن تیرهای برق با نورهای الکتریکی روشن شده نشان می دهد.

کمیسیون برق فدرال گفت که 1.6 میلیون مشترک در مکزیکو سیتی و ایالات مکزیک، گوئررو، اواخاکا و مورلوس با قطعی برق روبرو شدند.

طبق این گزارش، در مرکز هم تیرهای برق و ساختمان ها برای چندین ثانیه تکان می خوردند و ساکنان برای پیدا کردن مکانی امن به خارج از خانه هایشان آمدند.

هکتور استودیلو فرماندار استان گوئررو در مصاحبه با یک شبکه رادیویی محلی گفت که یک نفر بر اثر سقوط یک تیر چراغ برق جان خود را در شهرستان کویوکا دی بنیتز واقع در غرب آکاپولکو از دست داد.

وی همچنین گفت که گزارش هایی از سقوط صخره ها و رانش زمین و سقوط دیوارهایی در چیلپانسینگو مرکز استان گوئررو دریافت شده است و تعدادی هم زخمی شده اند اما شدت جراحات آن ها جدی نبوده است.

سامانه هشدار سونامی ایالات متحده برای مکزیک هشدار صادر کرد که البته اداره حفاظت شهری گوئررو گفت که خطر سونامی وجود ندارد و ارتفاع امواج کمتر از سه پا بوده است.

وقوع زمین لرزه در مکزیک پدیده ای عجیب نیست و مردم مرکز این کشور به واسطه قرارگیری این کشور بر روی بخش های برخوردکننده پوسته زمین، به وقوع زمین لرزه های مهیب و مرگبار عادت کرده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1814

به "زمین لرزه 7.1 ریشتری مکزیک را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 7.1 ریشتری مکزیک را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید