تور ویتنام ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در ویتنام

به گزارش مجله سفر به کانادا، اگر قصد دارید با سفر به ویتنام یک تعطیلات خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید، ضروری است علاوه بر آشنایی با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید ویتنام، با حمل و نقل عمومی در ویتنام نیز آشنا شوید.

تور ویتنام ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

شما برای رفتن به جاهای دیدنی، گشت و گذار در شهرها و بازگشت به هتل و یا سفر به شهرهای ویتنام احتیاج دارید تا از سیستم حمل و نقل عمومی ویتنام بهره ببرید. به همین علت ما نیز تصمیم گرفتیم با ارائه یک راهنمای جامع و کامل از حمل و نقل عمومی در ویتنام، شما را برای داشتن سفری مجذوب نماینده و بی دردسر آماده سازیم.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره حمل و نقل عمومی در ویتنام

پروازهای داخلی ویتنام

اتوبوس های بین شهری ویتنام

حمل و نقل ریلی در ویتنام

حمل و نقل شهری در ویتنام

حمل و نقل عمومی در هانوی

حمل و نقل عمومی در هوشی مین

درباره حمل و نقل عمومی در ویتنام

سیستم حمل و نقل در ویتنام در سال های اخیر تغییرات مثبتی داشته است و توانسته به حد زیادی پیشرفت کند. امروزه می توانید به سادگی به تمامی نقاط این کشور سفر کنید و برای این کار انتخاب های گوناگونی نیز خواهید داشت.

اگر دوست دارید خیلی سریع به مقصد مورد نظرتان برسید، می توانید از شرکت های هواپیمای محلی متعددی که در این کشور فعالیت دارند بهره ببرید. یا اگر در پی سفری راحت و لذتبخش هستید، استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی ویتنام بهره ببرید که شمال و جنوب کشور را به هم پیوند می دهد.

بعلاوه اتوبوس نیز گزینه دیگری است که امکان سفر در تمامی جهتها و بین تمامی شهرهای ویتنام را برای شما فراهم می نماید.

و به محض اینکه به مقصد خود رسیدید، می توانید از انواع مختلف حمل و نقل عمومی در ویتنام بهره ببرید تا شما را درون شهرها جابجا نمایند.

گستردگی حمل و نقل عمومی در ویتنام به حدی است که به هیچوجه احتیاجی به اجاره خودرو پیدا نمی کنید و می توانید به راحتی و با هزینه بسیار کم مثل مردم محلی سفر کنید.

پروازهای داخلی ویتنام

شرایط زندگی امروز به گونه ای است که زمان اهمیت دوچندانی دارد و بسیاری از اوقات احتیاج داریم با توجه به مشغله ها و تعطیلات کوتاه مدت، بیشترین استفاده را از سفر خود داشته باشیم. به همین علت، بسیاری از اوقات استفاده از پروازهای داخلی برای سفر بین شهرهای مختلف ویتنام گزینه مناسبی برای صرفه جویی در زمان است. به عنوان مثال در حالیکه سفر هوایی بین هانوی و هوشی مین تنها 2 ساعت زمان می برد، جهت ریلی بین این دو شهر بین 30 تا 40 ساعت خواهد بود.

در حال حاضر سیستم حمل و نقل در ویتنام پیشرفت نموده است و ایرلاین های متعددی بین شهرهای ویتنام پرواز دارند که مهمترین آنها را با یکدیگر مرور می کنیم.

ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines): ویتنام ایرلاینز شرکت هواپیمایی ملی ویتنام است و اگرچه قیمت آن نسبت به دیگر پروازها کمی گران تر است، اما پروازهای آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. اگر در پی راحتی و خدمات با کیفیت بالا هستید، ویتنام ایرلاینز یکی از برترین انتخاب های حمل و نقل عمومی در ویتنام است.

جت استار (JetStar): این شرکت محبوب ترین ایرلاین ویتنام بعد از ویتنام ایرلاینز است و پروازهای مقرون به صرفه تری ارائه می نماید. البته باید در نظر داشته باشید که این قیمت کمتر به معنی کیفیت پایین تر و بسیاری از اوقات تاخیرهای طولانی است.

ویت جت ایر (VietJet Air): اگر به هر علتی از دو ایرلاین قبلی استفاده نکردید، ویت جت ایر دیگر گزینه پیش روی شما برای حمل و نقل در ویتنام است. البته پروازهای این ایرلاین نیز معمولاً تاخیرهای قابل توجهی دارد.

اگرچه بسیاری از اوقات برای استفاده از پروازهای داخلی ویتنام باید با تاخیرها نیز کنار بیایید، اما حمل و نقل هوایی همچنان برترین راه حمل و نقل در این کشور وسیع است. بیشتر شهرهای مهم ویتنام به وسیله هوایی به یکدیگر متصل هستند و در حال حاضر 22 فرودگاه ویتنام در نقاط مختلف این کشور فعالیت می نمایند.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با انتخاب پرواز به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی در ویتنام، تجربه بازدید از طبیعت بینظیر این کشور و تعامل با مردم محلی را از دست خواهید داد.

اتوبوس های بین شهری ویتنام

استفاده از اتوبوس های بین شهری معمول ترین گزینه حمل و نقل عمومی در ویتنام است. اتوبوس مقرون به صرفهترین وسیله حمل و نقل در ویتنام است و سرویس های روزانه تقریبا از تمامی شهرها و نقاط گردشگری مهم اجرا می شوند.

علاوه بر سرویس های منظمی که از ترمینال ها و ایستگاه های رسمی انجام می گردد، شرکت های خصوصی نیز وجود دارند که سرویس های حمل و نقل بین شهرهای بزرگ مانند هانوی و هوشی مین ارائه می نمایند. سرویس های خصوصی معمولاً قیمت بیشتری دارند اما مطمئن باشید که این هزینه را در قبال کیفیت بیشتر خدمات خواهید پرداخت.

یکی از مزیت های این اتوبوس ها، داشتن کولر و سیستم تهویه هواست و با توجه به دما و رطوبت هوای ویتنام، همین ویژگی می تواند یک مزیت فوق العاده باشد. ضمن اینکه این اتوبوس ها معمولاً جایگاه های راحت تری دارند که در جهتهای طولانی موضوع بسیار مهمی خواهد بود.

استفاده از اتوبوس های بین شهری معمول ترین گزینه حمل و نقل عمومی در ویتنام است. اتوبوس مقرون به صرفهترین وسیله حمل و نقل در ویتنام است و سرویس های روزانه تقریبا از تمامی شهرها و نقاط گردشگری مهم اجرا می شوند.

حمل و نقل ریلی در ویتنام

دیگر انتخاب حمل و نقل عمومی در ویتنام، استفاده از قطار و حمل و نقل ریلی است. قطارهای ویتنام نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه هستند. بعلاوه استفاده از قطارهای ویتنام یک تجربه بینظیر است زیرا چشم انداز های بینظیری را در طول جهت خواهید دید.

خطر راه آهن ویتنام که از شهر هوشی مین تا مرز چین در شمال کشور ادامه دارد، یک جهت 2500 کیلومتری است که به خط اتحاد (Reunification) معروفیت دارد.

جهت بین هانوی و هوشی مین یکی از محبوب ترین جهتهای ریلی در ویتنام است که شمال و جنوب کشور را به یکدیگر پیوند می زند و می توانید طبیعت زیبای ویتنام را نظاره کنید. البته این جهت طولانی و زمانبر است و در صورتیکه زمان کافی داشته باشید می توانید از آن بهره ببرید.

بعلاوه با استفاده از قطار، می توانید از ترافیک های طولانی و خسته نماینده ویتنام فرار کنید. علاوه بر این، در خود قطار نیز می توانید با افراد مختلف تعامل داشته باشید و با سبک زندگی و فرهنگ مردم ویتنام بیشتر آشنا شوید.

حمل و نقل شهری در ویتنام

اما بعد از اینکه با استفاده از هواپیما، قطار و یا اتوبوس به شهر مورد نظرتان رسیدید، وقت این است که از سیستم حمل و نقل عمومی در ویتنام بهره ببرید تا به گشت و گذار در شهر بپردازید. یکی از ویژگی های حمل و نقل عمومی در ویتنام، تنوع وسایل و راه های آن است.

در سال های اخیر استفاده از تاکسی ها در ویتنام بسیار پرطرفدار شده است. بعلاوه شهرهای بزرگ مانند هوشی مین و هانوی سرویس های منظم و کارآمدی برای اتوبوس دارند. ضمن اینکه روش های سنتی مانند سه چرخه ها نیز هنوز هواداران خاص خود را دارد.

حمل و نقل عمومی در هانوی

طبیعی است که سیستم حمل و نقل عمومی در هانوی به عنوان مرکز ویتنام کارآمدی بیشتری نسبت به دیگر شهرهای این کشور داشته باشد. اتوبوس های شهری هانوی با سه رنگ زرد، قرمز و سفید قابل شناسایی هستند. قیمت بلیت اتوبوس ها بر اساس اندازه جهت بین 5 تا 10 هزار دانگ متغیر است و باید به صورت نقدی پرداخت کنید.

خط اصلی اتوبوس شهری هانوی با نام BRT شناخته می گردد و اولین خط اتوبوس تندروی هانوی است که در سال 2016 افتتاح شده است. این خط دو منطقه شلوغ کیم ما (Kim Ma) و ین نگیا (Yen Nghia) را به یکدیگر متصل می نماید.

بعلاوه خطوط متعددی بین شهر هانوی و فرودگاه بین المللی این شهر فعالیت می نمایند که می توانند شما را از نقاط مختلف شهر به فرودگاه یا بالعکس برسانند. خطوط 7، 17 و 86 از جمله این خطوط اتوبوس هستند.

خط اصلی اتوبوس شهری هانوی با نام BRT شناخته می گردد و اولین خط اتوبوس تندروی هانوی است که در سال 2016 افتتاح شده است. این خط دو منطقه شلوغ کیم ما (Kim Ma) و ین نگیا (Yen Nghia) را به یکدیگر متصل می نماید.

حمل و نقل عمومی در هوشی مین

هوشی مین بزرگترین شهر و یکی از مهمترین مراکز گردشگری کشور ویتنام است و حمل و نقل عمومی در هوشی مین نیز مانند هانوی، از شرایط خوبی بهره مند است. اتوبوس های شهری هوش مین با رنگ سبز و سفید خود متمایز می شوند و بلیت آنها بین 3 تا 10 هزار دانگ فرق دارد.

خطوط اتوبوس شماره 152 و 109 از جمله اتوبوس هایی هستند که بین شهر هوشی مین و فرودگاه بین المللی این شهر در رفت و آمد هستند.

سایکلو

اما یکی از جالب ترین وسایل حمل و نقل عمومی در ویتنام که هم برای مردم محلی و هم گردشگران بین المللی مجذوب نمایندهیت بالایی دارد، سایکلو است. سایکلو ترکیبی از دوچرخه و کالسکه است. یک یا دو نفر می توانید سوار این وسیله شوید و راننده با رکاب زدن شما را به مقصدتان برساند. استفاده از سایکلو در بازارهای محلی و بافت تاریخی شهرهای ویتنام معمول است. کرایه تقریبی سایکلو برای هر ساعت حدود 40 هزار دانگ است و برای جهتهای کوتاه چیزی بین 10 تا 20 هزار دانگ باید پرداخت کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1967

به "تور ویتنام ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام ارزان: راهنمای حمل و نقل عمومی در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید