سفر به دریاچه های عجیب در جهان: غوطه ور شدن در شگفتی های طبیعت

به گزارش مجله سفر به کانادا، امروز می‌خواهیم کوله پشتی‌مان را ببندیم و به سفری متفاوت برویم. سفری به سرزمین دریاچه‌های عجیب و غریب؛ جاهایی که انگار از دل داستان‌های جادویی بیرون زده‌اند. دریاچه‌هایی که با هر قدمی که به سمتشان برمی‌داریم، نفس‌مان را در سینه حبس می‌کنند و چشم‌هایمان را از تعجب گرد می‌کنند.

پس کمربندها را محکم ببندید که سفری پر از شگفتی و حیرت در انتظارمان است.

سفر به دریاچه های عجیب در جهان: غوطه ور شدن در شگفتی های طبیعت

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

تصور کنید روی ماسه های صورتی کنار دریاچه ای قدم می زنید که آب هایش به رنگ زمرد می درخشند. یا اینکه در قایقی پارویی، از میان صخره های مرجانی رنگارنگ و ماهی های عجیب و غریب عبور می کنید. به نظر غیر واقعی می آید؟ اما اینها فقط بخشی از شگفتی های دریاچه های عجیب و غریب جهان هستند که منتظر کشف شدن توسط ماجراجویان کنجکاو هستند.

امروز، کوله پشتی سفر را برمی داریم و به سفری هیجان انگیز به دور دنیا می رویم تا با برخی از این دریاچه های شگفت انگیز آشنا شویم. پس کمربندها را محکم ببندید و آماده باشید تا با من غرق در زیبایی های طبیعت شوید!

دریاچه هیلیگان فیلیپین: تندیس های سنگی زیر آب

اولین مقصد ما، جزیره لوزون در فیلیپین است. در دل این جزیره، دریاچه هیلیگان فیلیپین با منظره ای نفس گیر از تندیس های سنگی زیر آب، انتظار ما را می کشد. این تندیس ها در اثر فوران های آتشفشانی گذشته به وجود آمده اند و حالا در اعماق آب های فیروزه ای دریاچه، به مجسمه های طبیعی خیره کننده ای تبدیل شده اند. غواصی در میان این تندیس ها، تجربه ای فراموش نشدنی است که حس قدم زدن در یک گالری هنری زیر آب را به شما القا می کند.

دریاچه ریتا: مروارید صورتی مکزیک

سفر ما را به شبه جزیره یوکاتان در مکزیک ادامه می دهیم، جایی که دریاچه ریتا با آب های صورتی درخشانش، چشم ها را خیره می کند. این رنگ صورتی به دلیل وجود میکروارگانیسم هایی به نام هالوباکتریوم ایجاد می شود که در آب های شور رشد می کنند. شنا کردن در آب های صورتی ریتا، تجربه ای منحصر به فرد است که حس شناور شدن در یک اقیانوس صورتی را به شما می دهد.

دریاچه آبراهام: آینه آسمانی در کانادا

به قلب پارک ملی آبراهام لیک در کانادا می رویم، جایی که دریاچه آبراهام در تابستان به یک آینه طبیعی خیره کننده تبدیل می شود. سطح صاف و آرام دریاچه، انعکاس کاملی از آسمان و کوه های اطراف را به نمایش می گذارد و منظره ای بهشتی خلق می کند. قایق سواری در این دریاچه و تماشای آسمان وارونه زیر پای خود، تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

دریاچه گریت پریزماتیک: رنگین کمانی در یلوستون

حالا به ایالات متحده آمریکا می رویم و به پارک ملی یلوستون سر می زنیم. در این پارک، دریاچه گریت پریزماتیک با رنگ های خیره کننده اش، مانند یک رنگین کمان در طبیعت می درخشد. مرکز این دریاچه به رنگ آبی فیروزه ای است و با فاصله گرفتن از مرکز، رنگ ها به سبز، زرد، نارنجی و قرمز تغییر می کنند. این رنگ ها به دلیل وجود باکتری های ترموفیلیک ایجاد می شوند که در دمای بالای 70 درجه سانتیگراد زندگی می کنند.

دریاچه مَرنویی: جنگل زیر آب در استرالیا

مقصد بعدی ما، استرالیا است. در پارک ملی کاکادو، دریاچه مَرنویی با جنگلی غرق شده در زیر آب، ماجراجویان را به خود جذب می کند. هزاران سال پیش، سطح آب دریاچه بالا آمده و جنگلی را که در کنارش قرار داشت، در خود بلعیده است. حالا، تنه های درختان مرده از زیر آب بیرون زده اند و منظره ای سورئال و مرموز ایجاد کرده اند. قایق سواری در میان این درختان و تماشای ماهی هایی که در میان شاخه هایشان شنا می کنند، تجربه ای فراموش نشدنی است.

دریاچه آب‌های جوشان، اتیوپی: جایی که زمین نفس می‌کشد

اولین ایستگاه ما در دره دنکال، اتیوپی است، جایی که زمین با خشم و زیبایی در هم آمیخته. دریاچه آب‌های جوشان، گودالی آتشفشانی است که با آب‌های اسیدی و غلیان‌دار پر شده. دمای این آب‌ها به 90 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بخارهای گوگردی آن، منظره‌ای جهنمی و در عین حال مسحورکننده خلق می‌کند. شاید فکر کنید اینجا جای موجود زنده‌ای نیست، اما باکتری‌های تک‌سلولی عاشق این جهنم گرمابی هستند و رنگ‌های عجیب و غریبی به آب می‌بخشند. قدم زدن در کنار این دریاچه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که قدرت بی‌حد طبیعت را به رخ می‌کشد.

دریاچه صورتی هیلیار، استرالیا: آبنباتی به وسعت یک دریاچه

از آتش جهنم به شیرینی آبنبات سفر می‌کنیم! دریاچه صورتی هیلیار در استرالیا، با رنگ صورتی ملایمش، انگار از یک داستان فانتزی بیرون آمده است. دلیل این رنگ صورتی، وجود باکتری‌های خاصی است که در آب شور این دریاچه زندگی می‌کنند. جالب اینجاست که رنگ صورتی دریاچه در طول روز تغییر می‌کند و گاهی به قرمز یا نارنجی هم می‌زند. قدم زدن در کنار این دریاچه و تماشای انعکاس آسمان بر سطح صورتی آب، تجربه‌ای شیرین و به یاد ماندنی است.

دریاچه فانکستاین، کانادا: نقطه‌ای درخشان در دل جنگل

سفر ما را به دل جنگل‌های سرسبز کانادا می‌برد، جایی که دریاچه فانکستاین با آبی به سیاهی شب می‌درخشد. سیاهی آب این دریاچه به دلیل وجود درختان کاج مرده در اطراف آن است که مواد آلی را وارد آب می‌کنند. اما نگران نباشید، این سیاهی چیزی از زیبایی دریاچه کم نمی‌کند، بلکه با انعکاس درخشان آسمان و قله‌های برفی اطراف، منظره‌ای مسحورکننده خلق می‌کند. قایقرانی در این دریاچه آرام و تماشای آسمان شب بر سطح سیاه آن، تجربه‌ای عرفانی و به دور از هیاهوی دنیاست.

دریاچه آب‌های مرجان، مالدیو: غرق شدن در دنیای زیر آب

از سیاهی جنگل به دنیای رنگارنگ زیر آب می‌رویم. دریاچه آب‌های مرجان در مالدیو، حوضچه‌ای طبیعی است که با آب‌های شفاف و مرجان‌های زنده پر شده است. این دریاچه، خانه هزاران ماهی رنگارنگ است که در میان مرجان‌ها به رقص درمی‌آیند. شنا یا غواصی در این دریاچه، تجربه‌ای بهشتی است که شما را به دنیای دیگری می‌برد. تصور کنید در میان آب‌های شفاف شناورید و ماهی‌های رنگارنگ در کنار شما می‌رقصند، این یک رویای تحقق‌یافته است!

دریاچه بامبو، فیلیپین: جنگلی از ساقه‌های سبز در آغوش آب

از دنیای زیر آب به دنیای سرسبز بامبو می‌رویم. دریاچه بامبو در فیلیپین، با هزاران ساقه بامبو که از آب بیرون زده‌اند، منظره‌ای جادویی خلق کرده است. این ساقه‌های بامبو، تونلی سبز رنگ بر روی آب ایجاد می‌کنند که نور را به صورت لکه‌های درخشان بر سطح آب می‌اندازند. قایق‌سواری در این تونل سبز و تماشای بازی نور و سایه، تجربه‌ای آرامش‌بخش و به دور از هرج و مرج دنیاست.

دریاچه صورتی هیلیار (استرالیا): آبنبات هندوانه در دنیای واقعی!

اولین ایستگاه سفرمان، سرزمین عجایب استرالیاست. جایی که در قلب غرب استرالیا، دریاچه‌ای صورتی‌رنگ به وسعت یک زمین فوتبال چشم‌ها را خیره می‌کند. دریاچه هیلیار، با رنگ غیرمنتظره‌اش، انگار تکه‌ای از آبنبات هندوانه را به جان طبیعت چسبانده‌اند. دلیل این جادوی صورتی، وجود باکتری‌های خاصی در آب است که با تبخیر آب، رنگدانه‌های صورتی تولید می‌کنند. البته حواستان باشد که شنا در این آبنبات خوشمزه ممنوع است!

دریاچه آب‌های جوشان فونگو (دومینیکا): جکوزی طبیعی آتشین!

از سرزمین کانگوروها به جزیره آتشفشان‌خیز دومینیکا می‌پریدم. جایی که در دل پارک ملی مورن ترویس پیتون، دریاچه‌ای عجیب و غریب به نام فونگو خودنمایی می‌کند. آب‌های این دریاچه، درست مثل یک جکوزی طبیعی، در حال قل‌قل و جوشیدن هستند! دلیل این گرما، فعالیت‌های آتشفشانی زیرزمینی است که دمای آب را تا 90 درجه سانتی‌град هم بالا می‌برد. البته نگران نباشید، بخش‌هایی از دریاچه با دمای مناسب برای آب‌تنی هم وجود دارند. فقط یادتان باشد حواستان به بخارهای گوگردی و حباب‌های آب‌فشان‌ها باشد!

دریاچه فان‌ستاک (کانادا): بومرنگ سنگی روی بوم آب!

حالا مسیرمان را به سمت سرزمین آبشارهای نیاگارا کج می‌کنیم. در قلب پارک ملی جاسپر کانادا، دریاچه‌ای به نام فان‌ستاک آرمیده که منظره‌ای خیره‌کننده از سنگ‌های آهکی صیقلی را به نمایش می‌گذارد. این سنگ‌ها که به شکل بومرنگ‌های غول‌پیکر درآمده‌اند، در اثر فرسایش آبی طی میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند. در فصل زمستان، دریاچه منجمد می‌شود و می‌توانید روی یخ‌های صاف و شفافش قدم بزنید و از تماشای مناظرۀ بومرنگ‌های سنگی لذت ببرید.

دریاچه آب‌های مرجان‌وار (کانادا): رنگین‌کمانی زیر آب!

هنوز در کانادا هستیم، اما این بار به یکی از عجیب‌ترین و دیدنی‌ترین دریاچه‌های جهان می‌رویم. دریاچه آب‌های مرجان‌وار در بریتیش کلمبیا، درست مثل اسمش، از صدها حفره آهکی کوچک تشکیل شده که میزبان نوع خاصی از باکتری‌های فتوسنتز‌کننده هستند. این باکتری‌ها، در فصل گرما، آب درون حفره‌ها را به رنگ‌های آبی، سبز و نارنجی درمی‌آورند و منظره‌ای شبیه به صخره‌های مرجانی زیر آب را خلق می‌کنند. قایق‌سواری روی این دریاچه رنگین‌کمانی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر ماجراجویی است.

دریاچه آسمان پنهان (بولیوی): آینه‌ای در آغوش کوهستان

حالا نوبت آن است که پا به سرزمین بولیوی بگذاریم. در ارتفاعات 4200 متری رشته‌کوه‌های آند، دریاچه‌ای آینه‌واری به نام آسمان پنهان چشم‌نوازی می‌کند. این دریاچه، درست مثل یک آینه غول‌پیکر، آسمان صاف و آبی را در دل خود انعکاس می‌دهد و منظره‌ای بی‌بدیل خلق می‌کند. البته، به دلیل ارتفاع زیاد، اکسیژن هوا در این منطقه کم است و تنفس کمی سخت‌تر می‌شود. پس قبل از شروع ماجراجویی، نفس‌های عمیقی بگیرید!

ادامه سفر...

این فقط چند نمونه از دریاچه های عجیب و غریبی است که در جهان وجود دارد. از دریاچه های آتشفشانی با آب های اسیدی در اتیوپی تا دریاچه های آبشاری خیره کننده در کرواسی، طبیعت پر از شگفتی های پنهان است که منتظر کشف شدن توسط ما هستند.

انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 299

به "سفر به دریاچه های عجیب در جهان: غوطه ور شدن در شگفتی های طبیعت" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به دریاچه های عجیب در جهان: غوطه ور شدن در شگفتی های طبیعت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دریاچه های عجیب در جهان: غوطه ور شدن در شگفتی های طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید