خبرنگاران ملی پوش دوومیدانی: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران- خبرنگاران- ملی پوش دو و میدانی گفت: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد زیرا این ادعا بی پایه و اساس است.

خبرنگاران ملی پوش دوومیدانی: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد

الهام کاکلی دو و میدانی کاری که به دلیل مصدومیت در مسابقات جایزه عظیم شرکت نکرد و در مرحله اول رقابت های باشگاهی کشور در دوی 200 متر با ثبت رکورد 25:58 ثانیه مقام دوم را بدست آورد اما به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در مرحله دوم و سوم این مسابقات شرکت کند.

وی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پیش از شروع مسابقات جایزه عظیم شرایط جسمانی مناسبی نداشتم و به همین دلیل در این مسابقات شرکت نکردم. حتی در مرحله اول مسابقات باشگاهی نیز آسیب دیدم و نتوانستم در مراحل بعد حضور یابم.

ملی پوش دو و میدانی با بیان اینکه مقداری از انگیزه دختران کاسته شده است، گفت: بعضی تصور می نمایند چون در پایتخت هستیم همه امکانات برای ما فراهم است. در حالی که در کمپ تیم ملی شرایط جالبی نداریم. حتی اردوهای زیادی برای ما برگزار نمی نمایند. اگر هم اردویی برپا گردد متناسب با شرایط آب و هوایی کشور میزبان نیست. شرایط تمرینی و سخت افزاری در عملکرد دو و میدانی کاران تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برای کسب نتیجه خوب باید فدراسیون برنامه ریزی هدفمند و بلندمدتی داشته باشد، اظهار داشت: فدراسیون با مسابقات داخلی نمی تواند دو و میدانی کاران را برای رقابت های عظیم آسیایی و جهانی آماده کند. پیش از این مسابقات، دو و میدانی کاران به چند تورنمنت بین المللی اعزام شوند تا ورزشکاران با کسب تجربه در میادین کوچک به مدال در میادین عظیم دست یابند. همچنین آنگونه که برای مردان برنامه ریزی می گردد برای زنان اینگونه نیست.

کاکلی یادآور شد: در این مدت شاهد توجه بیش از حد به رده جوانان و نوجوانان بودیم و این خیلی خوب است اما دیگر به رده عظیمسالان اهمیتی نمی دهند. وقتی در این رده قهرمانانی داریم و می توانند در مسابقات مختلف نتیجه خوبی کسب نمایند نباید آنان را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در المپیک 2021 زنان به دلیل نبود برنامه ریزی درست سهمیه ای کسب نکرده اند، گفت: در بخش مردان هم سهمیه بسیار کمی کسب شد. جوانان مستعدی داریم و برای رسیدن به المپیک باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم. امیدوارم با روی کار آمدن هاشم صیامی به عنوان رییس فدراسیون دو و میدانی شرایط بهبود یابد و از افراد توانمند برای پیشرفت این رشته مشورت بگیرد تا در این زمان باقی مانده به سهمیه بیشتری برسیم.

ملی پوش دو و میدانی درخصوص اظهار نظر بعضی از دو و میدانی کاران درباره کسب قطعی سهمیه المپیک گفت: دو و میدانی کارانی که رکوردهای آنان با المپیک فاصله زیادی دارد و قطعی عنوان می نمایند که به سهمیه می رسند، دچار خود عظیم بینی شده اند و این ادعاها بی پایه و اساس است و اصلا خوب نیست. باید هدف آنان مناسب با شرایط و توانایی ورزشکار باشد. زیرا بین رکورد ملی و ورودی المپیک آنان خیلی فاصله هست.

وی ادامه داد: فکر می کنم یک سری از مربیان این اعتماد کاذب را در دو و میدانی کاران ایجاد می نمایند یا شاید هم این ورزشکاران برای دیده شدن این حرف ها را می زنند یا اطلاعی از رکورد ورودی المپیک ندارند. برای رسیدن به المپیک ابتدا باید شرایط فراهم گردد اما همه چیز امکانات نیست بلکه توانایی ورزشکار هم در اینجا مطرح می گردد. دو و میدانی کاران نباید انقدر صریح بگویند که سهمیه المپیک را قطعا کسب می نمایند. مهدی پیرجهان که رکورد او نزدیک به ورودی المپیک است، هیچ گاه در مصاحبه های خود چنین حرفی نزده است. رکوردهای المپیک بسیار سخت شده و امیدوارم زنان ایرانی بتوانند این ورودی را کسب نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1297

به "خبرنگاران ملی پوش دوومیدانی: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملی پوش دوومیدانی: هیچ ورزشکاری نباید از کسب سهمیه المپیک مطمئن باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید