بهترین و گران ترین تلفن های بازار ایران

به گزارش مجله سفر به کانادا، در گزارش زیر به آنالیز بهترین و گران ترین تلفن های بازار ایران می پردازیم.

بهترین و گران ترین تلفن های بازار ایران

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، اگر هیچ چالشی جلودار شما برای ایجاد تاخیر در خرید تلفن جدید نیست، این گزینه را پیش روی خود می بینید که با هزینه ای 9 تا 27 میلیون تومانی گجت هوشمندی قدرتمند خریداری کنید. کاهش واردات و افزایش قیمت دلار دست به دست یکدیگر داده اند تا بازار تلفن هوشمند این روز های ایران بیش از هر زمانی آشفته باشد. بازاری که در آن قیمت ها دیگر از دایره خرید یک تلفن خارج شده و در حال ورود به ارقامی هستند که معادل قیمت خرید خودرو است. با این حال ممکن است در چنین شرایطی باز هم هیچ چیز مانعی برای رفتن به سراغ بهترین تلفن های بازار نباشد.

تلفن هایی که خرید هر کدام از آن ها می تواند شما را برای حداقل سه تا چهار سال از تهیه تلفنی جدید بی احتیاج کند. جدای از محصولات اپل که هر روز استانداردی جدید در قیمت گذاری ثبت می نمایند، همچنان باید این نکته را در نظر داشت که حتی تهیه تلفن های فراوری شده از سوی سامسونگ یا هوآوی هم هزینه ای قابل توجه را به سمت خریدار راهنمایی می نمایند. با این حال مسئله ای که باید در نظر داشت این است که می توان انتظار داشت طی ماه های آینده با در نظر دریافت احتمال بازگشت سطح واردات به حالت معمول، نه تنها شاهد حضور مدل های متنوع تری در بازار باشیم بلکه قیمت ها هم با کاهشی قابل توجه روبرو شوند. نباید فراموش کنید که بازار ایران با قوانین منطقی و مالی استاندارد پیش نمی رود و کاهش خرید در آن رابطه مستقیمی با افزایش قیمت برای جبران ضرر های جانبی دارد.

iPhone 11 Pro Max

متوسط قیمت 256 گیگابایت: 27 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به لطف دوربین توانمند، پردازنده بی نظیر، شارژدهی فوق العاده و نمایشگر ارتقایافته، شایسته بدل شدن به نخستین عضو پرو در خانواده آیفون هستند. بازخورد های مثبت استفاده از دوربین های چندگانه اپل را بر این داشت تا در محصولات آینده خود نیز از دوربین های چندگانه استفاده کند و حالا در اپل آیفون 11 پرو شاهد استفاده از دوربین سه گانه هستیم. این دوربین ها که هر سه از نوع 12 مگاپیکسلی هستند، هر کدام برای کار تخصصی خاصی ساخته شده اند. دوربین اول دارای لنزی با اف 1.8 است و تصاویر را به شکل واید و با عرض 26 میلی متری ثبت می نماید. دوربین دوم دارای اف 2.0 بوده و نوع لنز آن تله فوتو 52 میلی متری است. دوربین سوم که دارای اف 2.4 است، لنز الترا واید 13 میلی متری دارد. آیفون 11 پرو با نمایشگر 5.8 اینچی بهره می برد که با وجود اینکه از صفحه نمایش آیفون 11 کوچک تر است، اما کیفیت تصویر خیره نماینده ای دارد به نحوی که وضوح تصویر آن عدد 2436 در 1125 پیکسل را نشان می دهد. این صفحه نمایش که از نوع سوپر رتینا است می تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. اما اگر صفحه بزرگتر و با کیفیت بیشتر می خواهید باید به سراغ iPhone 11 Pro max بروید که با سایز 6.5 اینچی خود وضوح تصویر فوق العاده 2688 در 1242 را ارائه می نماید. وضوح تصویری که هرچند نمی توان از تمام کیفیت آن به شکل واقعی روی این ابعاد استفاده کرد، اما به عنوان عاملی برای رقابت نشان می دهد که فعلا در این زمینه اپل سعی نموده راهی را دنبال کند که رقبا چند سالی است در آن حرکت می نمایند.

iPhone 11

متوسط قیمت 128 گیگابایت: 17 میلیون تومان

آیفون 11 تلفنی 6.1 اینچی با صفحه نمایشی از نوع رتینا است که در ساخت پنل های جلویی و پشتی آن از مقاوم ترین نوع شیشه استفاده شده و فریم کناری محصول نیز همچنان از جنس آلمینیوم است. تمامی این موارد در کنار ضد آب بودن آیفون 11 تا عمق یک متری تا مدت زمان 30 دقیقه ویژگی های بارزی است که حداقل انتظار ما از ارزان ترین آیفون از خانواده اصلی تلفن های اپل را برآورده می نماید. سال جاری در کالبد بی نقص آیفون 11 تراشه A 13 بایونیک جا خشک نموده. به ادعای اپل این تراشه دارای سریع ترین سرعت پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی در بین گوشی های هوشمند امروز دنیاست. باتری این محصول نسبت به سال گذشته از قدرت بیشتری بهره می برد به شکلی که اپل مدعی است آیفون 11 حدود یک ساعت بیشتر از آیفون 10 شارژ در خود ذخیره خواهد نمود و این در حالی است که باتری 3110 میلی آمپر ساعتی اپل از قابلیت شارژ معکوس نیز استفاده می نماید و می تواند برای دستگاه هایی که از قابلیت Qi پشتیبانی می نمایند نقش پارو بانک را بازی کند. آیفون 11 همچنان از دوربین چندگانه بهره مند و لنز اول نوع فوق عریض بوده و دارای فوکوس اتوماتیک در کنار لرزشگیر اپتیکال است. لنز دوم همانند لنز اصلی فوق عریض است و در تصویر برداری الترا واید یاری به سزایی می نماید.

Samsung Galaxy S 20 Plus

متوسط قیمت 128 گیگابایت: 16 میلیون و 200 هزار تومان

گلکسی اس 20 نسل جدیدی از خانواده گلکسی اس است که به تازگی در سه نسخه اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا در بازار حضور دارد. محصولی که اینجا قصد معرفی آن را داریم اس 20 پلاس نام دارد. پرچمدار گلکسی اس 20 پلاس با قابلیت های جالب همچون دوربین سه گانه، تراشه قدرتمند 990 و نمایشگر 120 هرتزی راهی بازار شده. گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی اس 20 تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند، اس 20 پلاس دارای نمایشگری با سایز بزرگتر و باتری با ظرفیت بالاتر در مقایسه با اس 20 است. نمای جلویی این دستگاه را نمایشگر 6.7 اینچی با پنل جدید Dynamic AMOLED 2 X به وضوح 1440 در 3200 پیکسل در بر می گیرد که با نسبت تصویر 20 به 9 که دارد حدود 90 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی فوق العاده 120 هرتزی است و از استاندارد HDR 10+ پشتیبانی می نماید.

سنسور اثر انگشت در قسمت پایین این نمایشگر قرار گرفته است و دوربین سلفی در قسمت بالا وسط این نمایشگر داخلی روزنه ای دایره ای شکل جای گرفته است. قدرت پردازشی این پرچمدار را تراشه 7 نانومتری پلاس اسنپدراگون 865 یا اکسینوس 990 تشکیل می دهد. اس 20 پلاس با حافظه رم 8 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایت از نوع UFS 3.0 عرضه خواهد شد. گلکسی اس 20 پلاس به دوربین چهارگانه در پنل پشتی مجهز است که شامل یک سنسور 12 مگاپیکسل با سایز 1/1.76 اینچی و پیکسل های 1.8 میکرومتری در پس لنزی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز، سنسور دوم 64 مگاپیکسل تله فوتو f/2.0 با زوم اپتیکال سه برابری، سنسور 12 مگاپیکسل دیگر از نوع لنز فوق عریض f/2.2 و حسگر TOF با رزولوشن 0.3 مگاپیکسل است.

Huawei P 30 Pro

متوسط قیمت 256 گیگابایت: 11 میلیون تومان

در طراحی پی 30 و پی 30 پرو تفاوت هایی نیز دیده می گردد. نمای پشتی پی 30 ترکیب دوربین سه گانه با فلش LED را با چینشی عمودی دربرمی گیرد؛ درحالی که در نسخه پرو سه دوربین و حسگر ToF و فلش LED در قالب دو ستون عمودی سه تایی و دوتایی قرار گرفته اند. مدیرعامل گروه محصولات تجاری هوآوی، طراحی گوشی های جدید سری پی 30 را الهام گرفته شده از طبیعت می داند. وی با اشاره به بریدگی کوچک دوربین سلفی، متذکر می گردد پرچم داران جدید هوآوی نمایشگر بسیار کم حاشیه تری درمقایسه با رقبا دارند؛ به طوری که عرض گوشی پی 30 پرو با نمایشگر 6.47 اینچی از آیفون 10 آر کمتر است. ناگفته نماند پی 30 و پی 30 پرو به ترتیب با وزن 165 و 192 گرمی از آیفون 10 آر و آیفون 10 اس مکس وزن سبک تری دارد. هوآوی پی 30 از نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و لبه های تخت استفاده می نماید، اما پی 30 پرو از پنل 6.47 اینچی OLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و لبه هایی خمیده بهره می برد؛ بنابراین نسبت تصویر به بدنه در نسخه پرو بیشتر است و کاربر با آن بیش از نسخه عادی، حس غوطه وری در محتوا را تجربه خواهد نمود.

هر دو گوشی جدید چینی ها از فضای رنگی گسترده DCI-P 3 پشتیبانی می نمایند و با محتوای HDR سازگاری دارند. پی 30 و پی 30 پرو از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می برند که براساس ادعای هوآوی، 30 درصد عملکرد بهتری درمقایسه با حسگر های قبلی این شرکت دارد. هوآوی پی 30 و پی 30 پرو به ترتیب پیروز به دریافت گواهی IP 53 و IP 68 از مؤسسه IEC شده اند؛ ازاین رو، پی 30 مقابل گردوغبار و پاشش قطرات آب مقاوم است و پی 30 پرو می تواند تا نیم ساعت فشار آب در عمق دو متری را تحمل کند. گوشی های سری پی همیشه عملکرد بسیار پیروزی درزمینه عکاسی داشته اند، اما اکنون چینی ها مدعی اند خانواده پی 30 قوانین عکاسی را بازنویسی خواهد نمود. پی 30 پرو با دوربین 8 مگاپیکسلی پریسکوپی و فاصله کانونی 125 میلی متری می تواند شما را بیش از هر گوشی دیگری به سوژه نزدیک تر کند. درضمن، لرزش گیر اپتیکال تصویر (OIS) عکس هایی با جزئیات فراوان و ویدئو هایی عاری از لرزش را نوید می دهد. هوآوی و لایکا دو دوربین دیگر گوشی را نیز درمقایسه با گذشته ارتقا داده اند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 974

به "بهترین و گران ترین تلفن های بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و گران ترین تلفن های بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید