بارش ها تا خاتمه هفته ادامه دارد ، کدام مناطق کاهش دما دارند؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که بارش ها در کشور تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، گفت: دمای هوا طی روزهای آدینه و شنبه (5 و 6 اردیبهشت) در بعضی مناطق کشور بین 5 تا 7 درجه کاهش پیدا می نماید.

بارش ها تا خاتمه هفته ادامه دارد ، کدام مناطق کاهش دما دارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در شمال غرب، دامنه های زاگرس در استان های همدان، مرکزی، قم و دامنه های البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و همچنین در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان های فارس و بوشهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه نیز در شمال غرب و دامنه های البرز شرقی واقع در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و استان های کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس و کل نوار شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که در ساعات بعد از ظهر این روز وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان شدت دارد، توضیح داد: بارش تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نیست. همچنین روز چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال غرب کشور تداوم دارد و در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته ضیائیان، در اوایل شب با نفوذ هوای خنک به غرب سواحل دریای خزر بارش در استان های گیلان و غرب مازندران شروع می گردد و روز پنجشنبه هفته جاری علاوه بر این که گستره بارش کل نوار شمالی کشور را فرا می گیرد. در دامنه های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز نیز بارش خواهیم داشت.

وی با بیان این که روز آدینه 5 اردیبهشت ماه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است، گفت: طی بعد از ظهر این روز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش پراکنده رخ می دهد، همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه (6 و 7 اردیبهشت) با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب و دامنه های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران در غرب سواحل شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در اواخر وقت روز چهارشنبه (3 اردیبهشت) و طی روز پنجشنبه (4 اردیبهشت) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. همچنین در بیشتر مناطق کشور فرایند افزایش دما بین صفر تا 5 درجه پیش بینی می گردد و طی روزهای پنجشنبه و آدینه در شمال غرب و سواحل شمالی و آدینه و شنبه در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه رخ می دهد.

این مسئول درباره شرایط جوی تهران هم بیان کرد: آسمان تهران فردا سه شنبه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1002

به "بارش ها تا خاتمه هفته ادامه دارد ، کدام مناطق کاهش دما دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش ها تا خاتمه هفته ادامه دارد ، کدام مناطق کاهش دما دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید