افشای رازهای خلقت با برخورد 2 ستاره نوترونی و تپ اختر

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک تایمز، محققان آلمانی با آنالیز مدار و راستا حرکت دو ستاره یادشده به این نتیجه رسیده اند که برخورد آنها در 470 میلیون سال دیگر با یکدیگر قطعی است. ستاره نوترونی مذکور و ستاره تپ اختر که نوعی ستاره نوترونی چرخان پرسرعت است بازمانده های یک ابرنواختر هستند.

افشای رازهای خلقت با برخورد 2 ستاره نوترونی و تپ اختر

هر دو ستاره بقایای هستهٔ ستارهٔ منفجر شده ای هستند که حجم کوچک و چگالی بسیار بالایی دارند. تپ اخترها هنگام تولد دمایی در حدود چند میلیون درجه سلسیوس دارند و بلافاصله آغاز به سرد شدن می نمایند.

ستاره شناسان می گویند زمانی که این دو ستاره به هم برخورد نمایند، مقدار بی سابقه ای انرژی در قالب امواج گرانشی و نور آزاد می گردد که شبیه به پدیده بیگ بنگ یا انفجار عظیم است که موجب شکل گیری دنیا امروزی شد. شبیه سازی و مدل سازی این پدیده به درک آنچه که در جریان بیگ بنگ رخ داد، یاری شایانی خواهدکرد.

محل وقوع این رویداد در فاصله 130 میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری است و محققان بسیار بعید می دانند که در آینده نزدیک قادر به شناسایی رویدادی مشابه باشند که در جریان آن دو ستاره نوترونی با چنین جرم متفاوتی به یکدیگر برخورد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1142

به "افشای رازهای خلقت با برخورد 2 ستاره نوترونی و تپ اختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای رازهای خلقت با برخورد 2 ستاره نوترونی و تپ اختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید