آبشار آب ملخ؛ عجیب ترین آبشار ایران، عکس

به گزارش مجله سفر به کانادا، روستای آب ملخ در دامنه کوه دنا سرشار از چشمه ساراهای گوارا و سرد و آبشارهای خروشانی است که آب خود را از ذوب شدن برف کوه دنا تامین می نماید.

آبشار آب ملخ؛ عجیب ترین آبشار ایران، عکس

آبشار آب ملخ ، یکی از عجیب ترین آبشارهای ایران است که ترکیبات خاص موجود در آب آن، تمام ملخ های مهاجم را درجا نابود می نماید. این روستا و چشمه آن نیز به همین علت آب ملخ نام گرفته اند. به گفته اهالی روستا سال ها قبل، وقتی مزارع گندم روستاهای اطراف مورد تهاجم ملخ ها نهاده شد، از آب این چشمه عظیم برای دفع آفت استفاده کردند و آنها را یکجا نابود کردند.

آبشار آب ملخ به آبشار تخت سلیمان نیز معروف است. وجه تسمیه این منطقه به دلیل قطعه سنگ عظیم و طبیعی است که به مانند یک پل روی رودخانه آب ملخ نهاده شده است و دو دره را به یکدیگر متصل می نماید. بعضی از اهالی این منطقه اعتقاد دارند که این پل به مانند یک تخت، محل استراحتگاه حضرت سلیمان بوده است. منظره خیال انگیز و بی مانند تخت سلیمان روی رودخانه آب ملخ همچون تخت طاق مانندی که بر بالای رودخانه نهاده شده است بسان پلی زیبا و طبیعی مسافران و گردشگران را به غار داخل کوه راهنمایی می نماید.

از دهانه غار طبیعی که در تخت سلیمان وجود دارد، چشمه ای با آب زلال و گوارا می جوشد و از اطراف این تخت به رود پایین دست آن می پیوندد. موقعیت جغرافیایی روستای آب ملخ به شکلی است که بیش از 3 ساعت نمی توان خورشید را بالای سر روستا دید.

آبشار آب ملخ از دو بخش تشکیل شده است. اولین قسمت آن سرچشمه آبشار است که از دل کوه بیرون می آید و بخش دیگر که در زیر سرچشمه آن نهاده شده، طاقدیسی سبز رنگ است که مثل پل روی رودخانه ماربر خم شده است. پشت آبشار پرتگاه خطرناک و زیبایی وجود دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک ترین آبشارهای ایران تبدیل نموده است. بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ فصل های بهار و تابستان است.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1665

به "آبشار آب ملخ؛ عجیب ترین آبشار ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار آب ملخ؛ عجیب ترین آبشار ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید