85 درصد کل واردات به سمت اصفهان از 5 کشور انجام می شود، رشد 34 درصدی صادرات اصفهان

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرکل گمرک اصفهان گفت: عمدترین صادرکنندگان مواد اولیه، اجزا و قطعات و خطوط تولید به مقصد گمرک اصفهان کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی ترکیه بوده به طوری که 85 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان طی این مدت از این 5 کشور بوده است.

85 درصد کل واردات به سمت اصفهان از 5 کشور انجام می شود، رشد 34 درصدی صادرات اصفهان

اسدالله احمدی ونهری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان پیرامون توسعه صادرات در اصفهان گفت: با توجه به اینکه تولیدکنندگان استان برای صادرات کالاهای خود از گمرکات مختلف کشور اقدام می کنند و با توجه به پیشنهاد استاندار اصفهان به گمرک ایران از سال گذشته مبدأ تولید کالاهای صادراتی در اظهارنامه صادرات قید می شود.

وی با بیان اینکه از سال جاری امکان مقایسه صادرات محصولات استان اصفهان امکان پذیر شده است، اضافه نمود: در فروردین ماه 1396،319 میلیون و 714 هزار تن کالا و به ارزش 98 میلیون و 819 هزار دلار تولیدات استان اصفهان به 44 کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 75 درصد رشد و از حیث ارزش 34 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان درباره تنوع صادرات از اصفهان شرح داد: تنوع صادرات محصولات استان اصفهان به کشورهای متعددی انجام شده است و نشان می دهد صادرات به کشورهای نظیر امارات متحده عربی، تایلند، عمان و چین و ترکیه رشد قابل توجهی داشته است.

وی پیرامون واردات کالا از گمرک اصفهان نیز بیان نمود: آمار واردات گمرک اصفهان در فروردین 96 نشان می دهد خطوط تولید، مواد اولیه و اجزا و قطعات مورد نیاز جهت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال بوده است به طوری که اجزا و قطعات خودرو حدود 5 میلیون دلار، ماشین آلات مکانیکی 4 میلیون و 500 هزار دلار ماشین آلات برقی حدود 957 هزار دلار بوده است.

احمدی ونهری اضافه نمود: عمدترین صادرکنندگان مواد اولیه، اجزا و قطعات و خطوط تولید به مقصد گمرک اصفهان کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی ترکیه بوده به طوری که 85 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان طی این مدت از این 5 کشور بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 760

به "85 درصد کل واردات به سمت اصفهان از 5 کشور انجام می شود، رشد 34 درصدی صادرات اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد کل واردات به سمت اصفهان از 5 کشور انجام می شود، رشد 34 درصدی صادرات اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید