40 درصد صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با قابلیت صادرات

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، 40 درصد صنایع دستی استان قابلیت صادرات دارند.

40 درصد صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با قابلیت صادرات

به گزارش خبرنگاران، محمود باقری در نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلیویه و بویر احمد افزود: استان امسال هیچ صادراتی در حوزه صنایع دستی ندارد.

وی با بیان این که مجموع شاغلین صنایع دستی در بخش گلیم، جاجیم و فرش در استان امسال 13 هزار و 570 نفر است، بیان کرد: در مجموع شمار بافندگان صنایع دستی استان 31 هزار و 600 نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: از این تعداد، 10 هزار و 380 نفر در بخش تولید گلیم فعال هستند.

باقری بابیان این که 3580 بافنده در استان تحت نظارت میراث فرهنگی استان فعالیت می کنند، شرح داد: میانگین تولید سالیانه گلیم در استان نیز 171 هزار و 840 مترمربع است.

وی نبود صادرکننده بومی در استان را از مسائل بخش صنایع دستی استان برشمرد و افزود: نبود شرکت توسعه صادرات در استان و استقبال نکردن صادرکنندگان غیربومی برای صادرات صنایع دستی از گمرک استان از مسائل مهم صادرات صنایع دستی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به مسائل موجود تا سال 99 تنها می توان 10 درصد صنایع دستی استان را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 807

به "40 درصد صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با قابلیت صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با قابلیت صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید