3 گام هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در فراوری دانش علیه کرونا

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با تشریح سه گام مهم این هیئت برای تحقق اهداف گفت: نخست تشکیل کارگرو ه های محتوایی در حوزه های مالی، سیاسی، مشاوره ای و مدیریتی پیشنهاد شد.

3 گام هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در فراوری دانش علیه کرونا

حسین محمدی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران با توجه به ابلاغ شیوه نامه فراوری دانش مواجهه با چالش های حاصل از معضل دنیای ویروس کرونا و استخراج روش های کاربست این دانش و آنالیز حکمرانی در دنیا پساکرونا به هیئت های اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح اقدامات هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی پرداخت.

وی اظهار کرد: بلافاصله بعد از ابلاغ شیوه نامه، فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در دو حوزه استادان و دانشجویان با سه گام عملیاتی فعال شد؛ نخست در حوزه استادان تشکیل کارگرو ه های محتوایی در حوزه های مالی، سیاسی، مشاوره ای و مدیریتی پیشنهاد شد.

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود: در این کارگروه ها که به صورت مجازی به تبادل اطلاعات درباره شرایط مالی، سیاسی، مشاوره ای و مدیریتی دوران پساکرونا در سطح بین المللی، منطقه ای، ملی و خرد پرداخته شد، چالش ها، آثار پیامدها و راهکارهای پیش رو در این ایام و گذر از آن مورد آنالیز نهاده شد.

محمدی اعلام کرد: در کنار تشکیل کارگروه های تخصصی سعی بر آن شد که فعالان دانشجویی نیز با راه اندازی تالارهای مصاحبهمحور در حوزه های مرتبط (فنی، مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و سلامت) به تبادل افکار پرداخته و ایده های عملیاتی را آماده نمایند.

وی متذکر شد: حضور دانشجویان علاقه مند در این مباحث و ایجاد تعامل با استادان به عمق بخشی تحلیل ها و استخراج روش های به کارگیری آنها در آینده پیش رو یاری قابل توجهی نموده است.

ارزیابی فعالیت و تحقیقات هیئت اندیشه ورز در زنجان

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: استادان هم به آنالیز و تحلیل های خود درباره چالش های پیش رو پرداختند که ایده ها و تحلیل های اولیه آماده و توسط گروه های تخصصی 17گانه دانشگاه جمع بندی و ارائه خواهد شد.

محمدی در پاسخ به این پرسش که نتیجه فعالیت و تحقیقات هیئت های اندیشه ورز تا به امروز چگونه بوده و به چه صورت ارائه خواهد شد؟ عنوان نمود: پیش بینی ها آن است که چهار کارگروه فعال در این زمینه بتوانند خروجی قابل ارائه ای را درباره حوزه های تخصصی مورد اشاره داشته باشند و این می تواند به ایجاد یک نظام موضوعی قابل ارائه و کار توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه منجر گردد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایده های احصاشده توسط اعضای هیئت علمی پس از آنالیز های انجام شده می تواند وارد فاز اجرا و اقدام گردد؛ البته جمع بندی انجام شده از راهکارهای ملی و خرد کارگروه ها می تواند منجر به ارائه مشاوره های کاربردی خوبی برای مسئولان اجرایی استان زنجان گردد.

پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های فراوری دانش

رئیس هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از ابلاغ این شیوه نامه و بندهای ابلاغی آن و نتایج به دست آمده چیست و آیا دانش فراوریی هیئت در مقابله با چنین بحران هایی در آینده مفید خواهد بود؟ یادآور شد: با اطمینان می توان گفت که تهیه و ابلاغ این بخشنامه در شرایط کنونی، پیشرو بودن دانشگاه آزاد اسلامی را در عرصه های فراوری دانش در مقایسه با سایر مراکز علمی نشان می دهد و بیانگر آن است که نگاه مدیریتی حاکم بر دانشگاه به دنبال آن است که از تهدیدات ایجادشده فرصت بسازد.

محمدی ابراز امیدواری کرد که با همراهی بدنه هیئت علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان عبور از این بحران که تمام کشورهای به اصطلاح پیشرفته را زمین گیر نموده به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

وی با ارزیابی فراوری دانش مواجهه با چالش های حاصل از معضل دنیای ویروس کرونا در هیئت های اندیشه ورز متذکر شد: ارزیابی های اولیه نشان می دهد که ریل گذاری های صحیحی در این باره انجام شده و امیدوار هستیم با همفکری های انجام شده در کارگروه ها و ایجاد ارتباط مطلوب بین دانشجویان و استادان علاوه بر اینکه شاهد فراوری محتوای قابل ارائه در مجامع علمی بین المللی باشیم؛، بلکه با نتایج به دست آمده به تغذیه فکری و مشاوره ای فعالان مدیریتی و مالی استان زنجان نیز یاری کنیم.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1015

به "3 گام هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در فراوری دانش علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 گام هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در فراوری دانش علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید