کارشناس مسائل آمریکا: استیضاح ترامپ در راستا واقعی پیش می رود

به گزارش مجله سفر به کانادا، کارشناس مسائل آمریکا گفت: دموکرات ها امیدوار هستند در چند روز آینده از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا نشت اطلاعاتی علیه ترامپ صورت بگیرد و آنها به وسیله این اطلاعات بتوانند جمهوری خواستار در مجلس سنا را متقاعد نمایند که ترامپ باید برکنار گردد.

کارشناس مسائل آمریکا: استیضاح ترامپ در راستا واقعی پیش می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین درجانی کارشناس مسائل بین الملل در برنامه رو در رو که به صورت زنده از شبکه 4 سیما با موضوع شروع رسیدگی به استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا پخش می شد، اظهار کرد: دموکراتها از همان شروع روی کار آمدن ترامپ به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای استیضاح ترامپ بودند، چرا که آنها در همان ابتدا معتقد بودند که تقلب در انتخابات انجام شده و روسیه نقش تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته است، سپس با مطرح شدن موضوع اوکراین گیت شرایط تحقق این امر، برای دموکرات ها تسهیل شد.

وی با بیان اینکه باید به این نکته نیز توجه داشت که از یک جایی به بعد در ماجرای ظهور ترامپ در عرصه سیاسی آمریکا، جامعه اطلاعاتی این کشور به این جمع بندی رسید که ترامپ باید برود و در همین چارچوب شاهد نشت اطلاعاتی در آمریکا علیه ترامپ بودیم،گفت: به همین دلیل بعضا می بینیم که اخباری سری و محرمانه در خصوص دولت ترامپ و شخص وی منتشر می گردد که به صورت عادی در اختیار رسانه ها قرار نمی گیرد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی آمریکا بعضا بر اساس وقایع بین المللی و مسائل داخلی این کشور در ارتباط با موضوع استیضاح و رفتن ترامپ از کاخ سفید دچار شک و تردیدهایی می گردد، ادامه داد: نباید تردید کنیم که از همان سال 2016 در ماجرای ادعای دموکرات ها در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین در موضوع اوکراین گیت نشت اطلاعاتی در خصوص این مسائل توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا انجام شده است.

درجانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در بین دموکرات ها دو رویکرد کلی در ارتباط با موضوع استیضاح و محاکمه ترامپ وجود دارد،گفت: عده ای از آنها کاری به نتیجه استیضاح ندارند و معتقدند که این موضوع باعث بی آبرویی کردن ترامپ می گردد، بخشی دیگر از دموکرات ها از جمله نانسی پلوسی به این موضوع پروسه محور نگاه می نماید و معتقد است که حتی می توان در طی این پروسه برروی آراء افکار عمومی در انتخابات 2020 تاثیر گذاشت.

آیا ترامپ از حضور در سنا طفره می رود؟

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت که استیضاح ترامپ رخ داده و اکنون وارد بحث حقوقی و دادگاه در مجلس سنا شده است، اضافه کرد: دموکرات ها در یک ماه اخیر به دنبال اطلاعات جدیدی بودند که بتوانند با استفاده از این اطلاعات، فشار جدی تری را بر ترامپ وارد نمایند و اعضای مجلس سنا از جمله جمهوری خواستار میانه رو را متقاعد نمایند که ترامپ باید برکنار گردد، اما هنوز این موضوع اتفاق نیفتاده و جمهوری خواستار به صورت متحد و منسجم تاکید نموده اند که به این محاکمه رای مثبت نمی دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری خواستار به دنبال این هستند که فرایند استیضاح ترامپ را هرچه زودتر در مجلس سنا جمع و جور نمایند، توضیح داد: این امکان وجود دارد که ترامپ به مجلس سنا برای ارائه توضیحاتی احضار گردد ولی طبق قانون این حق رئیس جمهور آمریکا است که انتخاب کند، خودش به مجلس سنا برود و یا وکلایش را بفرستد، البته با توجه به شرایط بعید است که ترامپ خود در مجلس سنا حضور پیدا کند.

درجانی بیان اینکه از ترامپ به عنوان رئیس جمهوری غیرقابل پیش بینی یاد می گردد، اظهار کرد: کارشناسان معتقدند که نطفه ملی گرایی آمریکایی در سال 2016 با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا متولد شد.

استیضاح در جهت واقعی پیش می رود

درجانی همچنین گفت: در سال 2012 در زمان اوباما موضوع هراس امنیت ملی در سند استراتژی امنیت ملی آمریکا در رده هفتم قرار داشت ولی در سال 2017 این موضوع در رده اول این سند قرار گرفته است و این نشان می دهد که در بین نخبگان آمریکایی هراس از این موضوع به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در بخش زیادی از جامعه آمریکا که بیشتر نیز به جمهوریخواستار نزدیک هستند و بر روی ماهیت آمریکایی تاکید دارند این هراس به وجود آمده و آنها بر این باور هستند که باید با عوامل این هراس مقابله و مبارزه کرد و اجازه نداد که ماهیت آمریکایی این کشور به خطر افتاد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه از سال 2016 رهبران کاخ سفید بر این موضوع تاکید دارند که منافع دنیا تابعی از منافع آمریکااست و در همین چارچوب شاهد خروج دولت واشنگتن از بعضی از تعهدات بین المللی هستیم، در بخش پایانی صحبت های خود در ارتباط با موضوع استیضاح ترامپ، اظهار کرد: استیضاح ترامپ در جهت سیاسی و واقعی خود به پیش می رود و دموکرات ها این امید را دارند که در چند روز آینده نشت اطلاعاتی جدیدی علیه ترامپ رخ دهد و جامعه اطلاعاتی این کشور مدارک جدیدی را در این زمینه منتشر کند تا آنها از این طریق جمهوری خواستار در سنا را متقاعد نمایند که ترامپ باید برکنار گردد.

دلیل حمایت بعضی جمهوری خواستار از استیضاح چیست؟

در ادامه این برنامه تلویزیونی، احمد مومنی راد استاد حقوق بین الملل، نیز در اظهاراتی با بیان اینکه دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا در حوزه سیاست خارجی استراتژی واحدی را دنبال می نمایند گرچه روش های اجرایی آنها با یکدیگر متفاوت است، توضیح داد: آنچه که این روزها در عرصه سیاست داخلی آمریکا مشاهده می کنیم یک نوع نبرد قدرت بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر سر منافع حزبی است.

وی با بیان اینکه در سال 2016 وقتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد، بعضی از آمریکایی ها از خود می پرسیدند که ما به کجا رسیده ایم که فردی همچون ترامپ رئیس جمهور کشور شده است و او باید از کاخ سفید برود، اظهار کرد: موضوع استیضاح یک رفتار سیاسی است، ولی به لحاظ حقوقی نیز دموکرات ها می توانند مدارکی را در ارتباط با نقض قوانین از سوی ترامپ ارائه نمایند.

وی گفت: ممکن است که تعدادی از جمهوری خواستار در سنا موافق ترامپ نباشند ولی آنها به دلیل اینکه نمی خواهند کاخ سفید را از دست بدهند در جریان استیضاح از ترامپ حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 708

به "کارشناس مسائل آمریکا: استیضاح ترامپ در راستا واقعی پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس مسائل آمریکا: استیضاح ترامپ در راستا واقعی پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید