پیشنهاد افزایش 20 درصدی تسهیلات مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار

به گزارش مجله سفر به کانادا، معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی وام مسکن روستایی برای سال 99 به شورای پول و اعتبار ارائه شد گفت: پیشنهاد تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی با توجه به موفقیت نوسازی مسکن روستایی موافقت می گردد.

پیشنهاد افزایش 20 درصدی تسهیلات مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران عزیزالله مهدیان در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد قیمت مصالح ساخنمانی آیا برای سال 99 نیز پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار ارائه شده است گفت: بر اساس قانون برنامه، هر سال در اسفند ماه جلسات مشخص سقف وام ساخت مسکن روستایی تشکیل شده و در نهایت پس از آنالیز پیشنهادات میزان وام مسکن روستایی برای سال آینده تصویب و سپس توسط شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به شش بانک عامل برای پرداخت ابلاغ می گردد.

مهدیان ادامه داد: اسفند ماه سال گذشته به دلیل مسایل اتفاق افتاده و شیوع ویروس کرونا جلسات آنالیز و تصویب سقف تسهیلات مسکن روستایی به سال جدید موکول شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون همه ساله 15 درصد به سقف تسهیلات اضافه می گردد آیا تسهیلات مسکن روستایی در امسال نیز همان رشد 15 درصدی خواهد بود تاکید نمود: به هر حال با توجه به اینکه اقلام مصالح ساختمانی در سال گذشته دستخوش تغییر شده و افزایش پیدا نموده بود پیشنهاد بنیاد مسکن 5 درصد بیشتر از قانون یعنی 20 درصد بود تا سقف تسهیلات مسکن در امسال از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان برسد.

* استقبال متقاضیان از وام مسکن روستایی

مهدیان با اشاره به اینکه به هر حال ویروس کرونا باعث شده تا اغلب بازار ها و اقلام دچار رکود شوند اضافه نمود: سال 98 سقف تسهیلات مسکن روستایی 40 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد بود و متقاضیان ساخت مسکن و نوسازی واحد های مسکونی در سال گذشته استقبال خوبی از این وام داشتند بطوریکه از 200 هزار واحد مسکونی مصوب برای 12 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شد و همچنان پرداخت تسهیلات و تشکیل پرونده ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که از ابتدای برنامه نوسازی و بازسازی واحد های مسکونی روستایی که از سال 85 شروع شد تا به امروز چه تعداد مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی مصوب برنامه احداث و بازسازی شده است گفت:از سال 85 عملیات بازسازی واحد های مسکونی روستایی با اعطای تسهیلات 5 میلیون تومانی شروع شد.

* بازسازی 1.9 میلیون واحد مسکن روستایی از سال 85 تا به امروز

وی اضافه نمود:از سال 85 تا به امروز بالغ بر یک میلیون و 900 هزار مسکن روستایی نوسازی و احداث شده و 400 هزار مسکن نیز که بر اثر سیل و زلزله تخریب شده بود با استفاده از تسهیلات و وام بلاعوض بازسازی شده اند.

وی همچنین از تصویب پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی خبر و گفت:طبق مصوبه دولت برای 55 هزار واحد مسکونی احداثی و برای 2 هزار واحد مسکونی تعمیری در روستا ها 40 میلیون تومان و برای شهر ها 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 799

به "پیشنهاد افزایش 20 درصدی تسهیلات مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد افزایش 20 درصدی تسهیلات مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید