پکن، بیانیه اف.بی.آی درباره هکرهای چینی را اتهام زنی آمریکا توصیف کرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادعای اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره کوشش هکرهای چینی برای سرقت نتایج تحقیقات مربوط به کروناویروس را اتهام زنی آمریکا به چین توصیف کرد.

پکن، بیانیه اف.بی.آی درباره هکرهای چینی را اتهام زنی آمریکا توصیف کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) بیانیه مشترک اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره کوشش هکرهای چینی برای سرقت نتایج تحقیقات مربوط به ویروس کرونا را به عنوان اتهام زنی آمریکا به چین توصیف کرد.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که هکرهای چینی کوشش نموده اند به صورت غیرقانونی، نتایج تحقیقات محققان آمریکایی در مورد فراوری دارو و واکسن برای کروناویروس سرقت نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز خود در واکنش به این اتهامات آمریکا گفت که هرگونه اقداماتی که در فضای اینترنت برای اخلال در جهت کوشش ها برای مقابله با کروناویروس صورت می گیرد، محکوم است.

اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک، هکرهای چینی را به نفوذ به تحقیقات محققان آمریکایی درباره واکسن کرونا متهم نموده اند و تنها به این نکته بسنده کردند که طی روزهای آینده، جزئیات فنی در رابطه با این مسئله منتشر می نمایند.

در ماههای اخیر تنش ها میان آمریکا و چین با اتهام زنی واشنگتن به پکن در زمینه شیوع کرونا تشدید شده است. مقام های آمریکایی بدون هرگونه سند و مدرک مدعی هستند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بیرون آمده است و در دنیا شیوع پیدا نموده است. با اینحال پکن بارها این اتهامات را رد نموده است.

آمریکا همچنین مدعی است که چین از همان روزهای اولیه شیوع کرونا، به درستی در این زمینه اطلاع رسانی ننموده است اما مقام های چینی تأکید دارند که از همان ابتدا سازمان دنیای بهداشت را در جریان قرار داده و به خوبی در این زمینه اطلاع رسانی نموده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1036

به "پکن، بیانیه اف.بی.آی درباره هکرهای چینی را اتهام زنی آمریکا توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن، بیانیه اف.بی.آی درباره هکرهای چینی را اتهام زنی آمریکا توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید