وزیر نفت: فروش اوراق سلف نفتی امروز معین تکلیف می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران : وزیر نفت با بیان اینکه موضوع عرضه اوراق سلف امروز معین تکلیف می گردد، گفت: برداشت من این است که همه اعضای کمیسیون دنبال این بودند که به حوزه نفت یاری نمایند که بدون ایجاد مسئله ای این اوراق هرچه زودتر منتشر گردد.

وزیر نفت: فروش اوراق سلف نفتی امروز معین تکلیف می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این جلسه درباره اوراق اقتصادی اسلامی که برای طرح های نفت براساس تبصره 5 قانون بودجه قرار است منتشر گردد، توضیحاتی ارائه شد و دیوان محاسبات و سازمان بورس و انرژی توضیحاتی را ارائه کردند و نمایندگان مجلس هم سوالات خود را مطرح کردند.

وزیر نفت افزود: یکی از موارد مورد آنالیز توسط کمیته فقهی بورس و شورای عالی بورس بحث معاملات سلف موازی استاندارد بود که جزو اوراق اقتصادی اسلامی تعریف می گردد و البته انواع و اقسامی دارد.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اوراق سلف چه زمانی عرضه می گردد، توضیح داد: فکر می کنم امروز این موضوع مشخص تکلیف گردد، دوستان به دنبال حل مشکل هستند تا ابهامی وجود نداشته باشد. برداشت من این است که همه اعضای کمیسیون دنبال این بودند که به حوزه نفت یاری نمایند که بدون ایجاد مسئله ای این اوراق هرچه زودتر منتشر گردد.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظرات خود را پس از آنالیز و مشورت اعلام می نماید، اما نظر آنها را مثبت دیدم.

وزیر نفت در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر توقیف کشتی های نفتکش ایرانی، گفت: نه کشتی و نه محموله ها متعلق به ایران نیست، بلکه این محموله ها شامل بنزین فروخته شده ایران به ونزوئلا بوده است. آمریکا به دنبال تهیه یک پیروزی برای خود است در حالی که نه کشتی و نه محموله ها متعلق به ایران نبوده است.

زنگنه تاکید نمود: این محموله ها شامل بنزین ایران بوده که به صورت فوب به ونزوئلا فروخته شده بود، آمریکا نه اموال جمهوری اسلامی ایران، بلکه اموال ونزوئلا را توقیف نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1197

به "وزیر نفت: فروش اوراق سلف نفتی امروز معین تکلیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: فروش اوراق سلف نفتی امروز معین تکلیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید