وزیر خارجه چین در تماس با ظریف درباره کرونا: به ایران متعهد هستیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین عصر امروز آدینه در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود اظهار داشت از تهران در مقابله با ویروس کرونا به صورت جدی حمایت و پشتیبانی خواهد نمود.

وزیر خارجه چین در تماس با ظریف درباره کرونا: به ایران متعهد هستیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وانگ یی در این تماس تلفنی اعلام نمود: چین و ایران شرکای استراتژیکی هستند که همیشه در مواقع سخت، همیشه در کنار یکدیگر ایستاده و از یکدیگر پشتیبانی نموده اند هنگامی که بیماری کرونا ویروس (COVID-19) در چین رخ داد، ایران اولین کشوری بود که همدردی خود را اعلام نمود و با اقدامات واقعی خود، معنای دوستی واقعی و همبستگی شدید دو کشور و ملت را نشان داد چین هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

وزیر خارجه چین با اشاره به سرایت این بیماری به ایران، ضمن ابراز همدردی با ایرانیان و تسلیت به قربانیان این بیماری اظهار کرد قلب ما با بیماران و خانواده های آنها است و آرزوی بهبودی سریع برای همه بیماران آلوده به کرونا ویروس داریم.

او گفت: ما معتقدیم که به رهبری دولت ایران، مردم ایران با وحدت در برابر این بیماری پیروز خواهند شد در حال حاضر، مردم چین آماده هستند تا با مردم ایران متحد شده و بر مسائل فعلی غلبه نمایند.

وانگ یی اضافه کرد: چین یاری های اضطراری از جمله کیت های تشخیص کرونا و تجهیزات پزشکی به ایران اهدا نموده است ما همچنان در راستای نیازهای طرف ایرانی به تهران یاری خواهیم کرد که شامل همکاری در مناطقی مانند پیشگیری از بیماری همه گیر و کنترل و درمان پزشکی خواهد بود.

وزیر خارجه چین توضیح داد چین و ایران ملتی متمدن و دارای تمدنی قدیمی هستند و در برابر هر مسئله ای شکست ناپذیر هستند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این تماس تلفنی ضمن ابراز قدردانی از همتای چینی خود اعلام نمود کرد در فرایند مبارزه مشترک با بیماری کرونا ویروس، دوستی بین دو کشور و دو ملت عمیق تر می گردد و دو ملت همیشه محکم در کنار هم خواهند ایستاد.

او اضافه کرد: ایران نتایج مثبتی را که چین در نبرد با کرونا به دست آورده تحسین می نماید و از چین به دلیل ارسال تجهیزات پزشکی و پشتیبانی فنی به ایران تشکر می نماید.

ظریف با بیان اینکه ایران آماده است تا مبادلات و همکاری ها با چین را تقویت نموده و از تجربه خود در مبارزه با COVID-19 یاد بگیرد اضافه کرد از آنجا که ایران مسایل مختلفی را تجربه نموده است بدون شک قادر خواهد بود بر چالش ناشی از این بیماری همه گیر هم پیروز گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 818

به "وزیر خارجه چین در تماس با ظریف درباره کرونا: به ایران متعهد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین در تماس با ظریف درباره کرونا: به ایران متعهد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید