وزیر خارجه آمریکا: خود را متعهد به شراکت پایدار با افغانستان و مردم این کشور می دانیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، آنتونی بلینکن با سفر به افغانستان بر تعهد ایالات متحده بر حمایت از دولت این کشور تاکید نمود.

وزیر خارجه آمریکا: خود را متعهد به شراکت پایدار با افغانستان و مردم این کشور می دانیم

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: زمان خروج از افغانستان فرا رسیده است و ما نیرو های خود را تا بیستمین سالگرد یازدهم سپتامبر از این کشور خارج می کنیم.

بر این اساس، بلینکن تاکید نمود: من امروز به افغانستان آمدم، زیرا برای من و رئیس جمهور بایدن مهم است تا شخصا پیغام تعهد آمریکا برای شراکت پایدار با افغانستان و مردم این کشور را اعلام کنم. همانطور که رئیس جمهور بایدن دیروز اظهار داشت ما نیرو های خود را تا بیستمین سالگرد یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج می کنیم. ما به هدفی که بیست سال پیش معین نموده بودیم، رسیدیم. ما هرگز قصد نداشتیم حضور نظامی دائمی در اینجا داشته باشیم.

وی مدعی شد: تهدید القاعده در افغانستان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است و عدالت درباره اسامه بن لادن، سرنموده این سازمان اجرا شد. ما سال ها بر خروج نظامی از افغانستان تاکید نموده بودیم. آن موقع هم اکنون فرا رسیده است، اما حتی زمانی که نیرو های ما به کشور باز می گردند، شراکت ما با افغانستان ادامه دار و شراکت امنیتی ما پایدار خواهد بود. حمایت قوی دو حزب درباره این تعهد در قبال نیرو های امنیتی افغانستان وجود دارد. ما دپیلماسی خود را با دولت افغانستان و طالبان افزایش خواهیم داد و کشور های منطقه و سراسر دنیا باید در قبال آینده افغانستان سهم خود را ایفا نمایند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: ما در کنار مردم افغانستان و در کوشش آن ها برای آینده شکوفاتر، با سرمایه گذاری مالی و یاری به توسعه باقی خواهیم ماند. ما به حمایت از جوامع مدنی و دفاع از برابری حقوق زنان از جمله مشارکت جدی آن ها در مذاکرات پیش رو و نمایندگی آن ها به اندازه برابر در جامعه ادامه خواهیم داد. ما سنت آمریکایی (!) در فراهم کردن یاری های بشردوستانه را برای افراد بسیار نیازمند از جمله زنان، دختران و آوارگان حفظ خواهیم کرد.

من این پیغام را در تمام مدت نشست با رئیس جمهور غنی، رئیس اجرایی عبدالله و نمایندگان جامعه مدنی که هر روز برای تغییر در جوامع خود در سراسر کشور کوشش می نمایند، مطرح کردم. آمریکا شریک ثابت قدم افغانستان باقی خواهد ماند و ما می خواهیم مردم افغانستان، کشور های منطقه و جامعه بین المللی این حقیقت را بدانند و همچنین این پیغامی مهم برای طالبان است.

آنتونی بلینکن گفت: همان طور که می دانید من از بروکسل به اینجا آمدم، ما درآنجا با همه شرکایمان در ناتو رایزنی کردیم و پیغامی که من از آن ها شنیدم، قوی و واضح است: آن ها از کار با ما در بیست سال گذشته افتخار می کردند و به همان اندازه متعهد به ادامه شراکت با افغانستان هستند. این برای همه ما تا الان مسیری دراز بود.

وی در سرانجام گفت: در ماه های آینده، کار ها و برنامه ریزی های زیادی هست که باید انجام شوند تا اطمینان یابیم این خروج مسئولانه، آگاهانه و ایمن است، اما حمایت ما از افغانستان به صورت مالی و دیپلماتیک و سیاسی ادامه خواهد یافت. من باید در این حرکت رو به جلو شجاعت فوق العاده، قدرت و فداکاری نیرو های ما را که در دو دهه گذشته در افغانستان خدمت کردند، به یاد آوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1621

به "وزیر خارجه آمریکا: خود را متعهد به شراکت پایدار با افغانستان و مردم این کشور می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا: خود را متعهد به شراکت پایدار با افغانستان و مردم این کشور می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید