نیویورک تایمز: توافق ایران-چین کوشش های واشنگتن برای انزوای تهران را ناکام می گذارد

به گزارش مجله سفر به کانادا، رسانه های آمریکایی با اشاره امضای سند همکاری جامع ایران ـ چین خاطر نشان کردند، این توافق کوشش های واشنگتن برای انزوای تهران را تضعیف می نماید.

نیویورک تایمز: توافق ایران-چین کوشش های واشنگتن برای انزوای تهران را ناکام می گذارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیویورک تایمز نوشت، چین موافقت نموده که در طول 25 سال در ایران سرمایه گذاری کند، توافقی که می تواند نفوذ چین در خاورمیانه را بیشتر کند و کوشش های آمریکا برای انزوای ایران را ناکام بگذارد.

همچین روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان توافق ایران-چین چالشی برای فشارهای آمریکا به امضای توافق همکاری جامع ایران و چین اشاره و این اقدام را مقابله با کوشش های آمریکا برای منزوی کردن ایران و پیشبرد کوشش های دیرین تهران به منظور تعمیق روابط دیپلماتیک با قدرت های غیرغربی توصیف کرد .

وزرای امور خارجه ایران و چین روز گذشته در محل وزارت امور خارجه سند همکاری های 25ساله ایران و چین را امضا کردند .

این سند با عنوان رسمی برنامه همکاری های جامع ایران و چین ثبت شده است و حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، مالی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و... را شامل می گردد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1609

به "نیویورک تایمز: توافق ایران-چین کوشش های واشنگتن برای انزوای تهران را ناکام می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: توافق ایران-چین کوشش های واشنگتن برای انزوای تهران را ناکام می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید