نمونه تاریخی که برای استقلال زنگ خطر است، نگران باشند یا خوشحال؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران، تساوی آبی پوشان مقابل سرخ پوشان در هفته هشتم باعث شد تا هم پرسپولیس فاصله اش با صدر جدول بیشتر گردد و هم استقلال نتواند از نیمه دوم جدول تکان بخورد. به این ترتیب که پرسپولیس به جز پدیده، حالا سپاهان را هم بالای سر خود می بیند و آبی پوشان نیز گرچه یکی دو پله صعود کردند، اما همچنان رتبه شان در جدول دو رقمی است.

نمونه تاریخی که برای استقلال زنگ خطر است، نگران باشند یا خوشحال؟

تیم فوتبال استقلال در حالی هفت بازی در هشت هفته اول را پشت سر گذاشته که با یک پیروزی، یک شکست و پنج مساوی کارش را دنبال می نماید. آنها در این هفت بازی تنها 5 گل زده اند تا از این حیث شرایط خوبی در جدول نداشته باشند. خط حمله استقلال بعد از نفت مسجد سلیمان و سپیدرود که تیم های رده های آخر و ماقبل آخر هستند و با یک و 2 گل زده ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند، با 5 گل زده صاحب سومین خط حمله ضعیف هستند.

هر چقدر آبی پوشان در فاز تهاجمی در لیگ برتر دچار ضعف هستند، در فاز دفاعی شرایط مطلوبی دارند و بعد از پرسپولیس که با 2 گل خورده در 8 بازی صاحب قوی ترین خط دفاعی است، با 3 گل خورده در 7 بازی دارای دومین خط دفاعی قوی هستند. آبی پوشان از 7 باری که به میدان رفته اند تنها در دو بازی مقابل ذوب آهن و پارس جنوبی گل خورده اند و در 5 بازی دیگر کلین شیت ثبت نموده اند.

اما آیا این شرایط باید باعث دلگرمی این تیم باشد یا آبی پوشان باید از این شرایط احساس نگرانی نمایند. شاید اگر ملاک تنها خط دفاعی باشد و کم گل خوردن، شفر و دیگر اعضای کادر فنی اش نباید نگران باشند اما وقتی آنها احساس نگرانی می نمایند که شرایط تیم شان در فاز تهاجمی را مطلوب نمی بینند.

در تاریخ همین لیگ برتر بوده اند تیم هایی که علیرغم داشتن خطوط دفاعی مستحکم و ثبت آمار کم گل خوردن و کلین شیت های فراوان، در انتها فصل غزل خداحافظی از لیگ برتر را خوانده اند. بعنوان مثال تیم فوتبال پیکان تهران در فصل 94-93 در حالی به همراه نفت مسجد سلیمان از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد که در فاز دفاعی شرایطی بسیار عالی داشت.

پیکانی ها در آن فصل بعد از سپاهان که قهرمان شد و نفت تهران که سوم شد، با 29 گل خورده دارای سومین خط دفاعی قوی لیگ بودند. اما ضعف این تیم در فاز تهاجمی باعث شد تا این خط دفاعی خوب هم نتواند مانع از سقوط این تیم گردد در نهایت آنها با 26 امتیاز راهی لیگ دسته اول شدند.

پیکان که در آن فصل تیم پر مهره ای را در اختیار داشت و از چند ستاره مثل سید مهدی رحمتی، مرحوم جی.لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور، احمد جمشیدیان و... بهره می برد، در تمام فصل تنها 16 بار موفق به گلزنی شد تا ضعف در گل زنی کار دست آنها داده و در نهایت قادر به حفظ سهمیه در لیگ برتر نباشند.

البته این بدان معنا نیست که استقلال را در انتها فصل خطر سقوط به لیگ یک تهدید کند، اما این احتمال که ضعف در گلزنی باعث گردد تا خطر دوری از قهرمانی و حتی کسب سهمیه آنها را تهدید کند وجود دارد.

شاگردان شفر که در این فصل تنها یک بار موفق به کسب امتیازات کامل یک بازی گردیده اند، آمار گلزنی شان به متوسط یک گل برای هر بازی هم نمی رسد و خط حمله آنها زیر خط فقر به سر می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 75

به "نمونه تاریخی که برای استقلال زنگ خطر است، نگران باشند یا خوشحال؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه تاریخی که برای استقلال زنگ خطر است، نگران باشند یا خوشحال؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید