نقدعلی خطاب به قالیباف: نمی خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات باشد

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران (پانا) - نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت در مجلس زمزمه این موضوع است که شما کاندیدای ریاست جمهوری می شوید و بعضی از اقداماتی که انجام می دهید، مقدمه کاندیداتوری شما است. ما نمی خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

نقدعلی خطاب به قالیباف: نمی خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات باشد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

در نشست علنی امروز مجلس، محمدتقی نقدعلی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 22 خطاب به ریاست مجلس گفت: آقای قالیباف؛ ما روز گذشته نیز با این مطلب روبرو بودیم و امروز نیز این موضوع تکرار شده است. آقای نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مطلب ارزنده و بجایی فرمودند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: امروز از نمایندگان سوال کردم که آیا روز گذشته لایحه بودجه به رأی گذاشته شد یا مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، نمایندگان در پاسخ اختلاف داشته و بعضی نمی دانستند ما به چه رأی دادیم! چرا رد می کنیم و چرا تایید؟ امروز نیز این مطلب جاری است.

وی با بیان اینکه صندلی مجلس با توجه به ماده 22 آیین نامه داخلی اَجلِ این مباحث است، اضافه نمود: جناب رئیس شما براساس کدام یک از مواد آیین نامه روز گذشته لایحه بودجه را به دولت برگرداندید؟ آیین نامه درباره زمانی که کمیسیون، لایحه بودجه را تصویب نموده و مجلس آن را رد می نماید، سکوت نموده است. امروز نیز همین فرایند طی می گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در مجلس زمزمه این موضوع است که شما کاندیدای ریاست جمهوری می شوید و بعضی از اقداماتی که انجام می دهید، مقدمه کاندیداتوری شما است. ما نمی خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس جلسه علنی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: من تذکر آقای نقدعلی را وارد نمی دانم. روز گذشته نیز قبل از رأی گیری من گفتم که کلیات بودجه به رأی گذاشته می گردد و اگر رأی بیاورد، وارد جزئیات براساس گزارش کمیسیون تلفیق می شویم و اگر رأی نیاورد، به معنای رد لایحه است. این موضوع ضبط شده و می توان فایل آن را منتشر کرد و کاملا واضح، شفاف و روشن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای نقدعلی در حق مجلس و نمایندگان ظلم کردند، چرا که گفتند نمایندگان ندانستند به چه چیزی رأی دادند، اضافه نمود: در تبصره 2 و 3 ماده 182، بند (ج) ماده 108 و ماده 183 درباره این موضوع مطالب روشن و واضحی بیان شده است.

وی ادامه داد: آقای نادران روز گذشته درخواست کردند رأی گیری کلیات با ورقه انجام گردد، من به آقای امیرآبادی گفتم با ایشان صحبت نموده و ایشان را قانع کند که آقای امیرآبادی نیز موضوع را با رئیس کمیسیون تلفیق طرح و ایشان قانع شد.

قالیباف خطاب به نادران اضافه نمود: شما و بعضی نمایندگان خواهان رأی گیری با ورقه بودید که بعضی عضو هیات رئیسه نیز هستند، قانع شده و نامه و امضا را پس گرفتید که اگر پس نمی گرفتید نیز تعداد امضاها از 10 نفر کمتر بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان توضیح داد: امروز نیز درخواست رأی گیری با ورقه داده شده است، درحالی که هر چند در قانون آیین نامه داخلی مجلس الزام شده که رأی گیری شورای استانی با ورقه انجام گردد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، همه این رأی گیری ها به صورت الکترونیکی برگزار گردید.

وی ادامه داد: حال چگونه با وجود خطر کرونا و در حالی که الزامی به رأی گیری با ورقه وجود ندارد، برخلاف پروتکل های کرونایی عمل نموده و رأی گیری را با ورقه انجام دهیم. نظرات شخصی خود را به عنوان نظرات سایر نمایندگان مطرح نفرمایید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1497

به "نقدعلی خطاب به قالیباف: نمی خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدعلی خطاب به قالیباف: نمی خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید