مقایسه ایمنی زایی دوز یادآور واکسن کووپارس با سینوفارم

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از موسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی با اشاره به لزوم تزریق دوز یادآور به دریافت کنندگان واکسن های کرونا در کشور گفت: آنالیز ایمنی زایی و بی خطری دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم شروع شده است.

مقایسه ایمنی زایی دوز یادآور واکسن کووپارس با سینوفارم

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره شرایط مشارکت در مطالعه یادآور شد: افراد واجد شرایط باید 3 تا 6 ماه از دوز دوم واکسن سینوفارم آن ها گذشته باشد. البته در این مطالعه افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم به عنوان دوز یادآور یک نوبت واکسن دریافت می نمایند و اختصاص افراد به صورت تصادفی در یکی از دوگروه دریافت نماینده واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-19 فراوری موسسه رازی و گروه دریافت نماینده واکسن سینوفارم خواهد بود.

فلاح مهرآبادی اضافه نمود: افرادی که 4 تا 6 ماه از دوز دوم واکسن های رازی کووپارس، آسترازنکا، پاستوکوک و اسپوتنیک آن ها گذشته باشد هم واجد شرایط شرکت در مطالعه هستند و این افراد فقط واکسن رازی را به عنوان دوز یادآور دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1952

به "مقایسه ایمنی زایی دوز یادآور واکسن کووپارس با سینوفارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ایمنی زایی دوز یادآور واکسن کووپارس با سینوفارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید