فغانی، برنده ضعیف ترین دربی تاریخ

به گزارش مجله سفر به کانادا، فغانی در سال های اخیر رشد محسوسی داشته و دیگر آن داور عصبی و تند خو نیست که گاها با بازیکنان درگیر می شد. در این دربی با دوندگی بالا در تمام صحنه ها حی و حاضر بود.

فغانی، برنده ضعیف ترین دربی تاریخ

به گزارش خبرنگاران ، علیرضا فغانی را باید نکته مثبت دربی دانست. مردی که با سوت های به موقع، دید عالی و یک قضاوت نرم و بی اشتباه نشان داد یک سر وگردن بالاتر از داوران فوتبال آسیا است. فغانی در سال های اخیر رشد محسوسی داشته و دیگر آن داور عصبی و تند خو نیست که گاها با بازیکنان درگیر می شد. در این دربی با دوندگی بالا در تمام صحنه ها حی و حاضر بود. اوج هنرنمایی فغانی جایی بود که علیپور در محوطه هجده به دست میلاد زکی پور سرنگون شد اما فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت. این تصمیم نشان از تسلط اول مرد این بازی داشت. فغانی در دادن کارت های زرد به بازیکنان دو تیم هم کاملا عدالت را رعایت کرد و بازبینی تمام صحنه های بازی نشان داد که کارت های داده گردیده از سوی او کاملا درست بوده و او بی آنکه بخواهد جانب تیمی را بگیرد تنها به اجرای قوانین فوتبال پرداخته است.

یدالله دنیابازی یکی از داوران فوتبال ایران که اکنون بازنشسته گردیده، درباره فغانی همین اعتقاد را دارد. دنیابازی می گوید: آقای فغانی یکی از بهترین داوران ایران هستند. خیلی خونسرد و مسلط به بازی بودند. تجربه ای که در کلاس های پیش فصل جام دنیای داشتند به ایشان یاری شایانی نموده بود و توانست این بازی را به خوبی قضاوت کند. هم بازیکن، هم مربی و هم تماشاگران آقای فغانی را به عنوان یک داور خوب پذیرفته بودند. به خاطر همین تمام سوت هایی را که زدند درست بود. ایشان چهار اخطار در این بازی نشان داد که هر چهار اخطار درست بوده است. تیم داوری امروز روز خوبی را داشت و داور چهارم هم در این بازی توانست نیمکت دو تیم را به خوبی مدیریت کند.

دنیابازی درباره اینکه آیا نکته ای درباره داوری این بازی وجود داشت نیز این توضیحات را داده است: نکته مبهمی از لحاظ داوری ما در این مسابقه مشاهده نکردیم. شاید تیم داوری به لحاظ فنی سرتر از دو تیم بوده است. داوران در این بازی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند. تمام صحنه هایی که آقای فغانی سوت زدند کاملا درست بود. با توجه به دوندگی بالایی که داشت سعی می کرد در تمام صحنه ها نزدیک باشد و در کل توانست خیلی مسلط بازی را مدیریت کند.

البته نباید از یاری های فغانی در این بازی هم غافل بود. آن ها نیز همچون فغانی تسلط بالایی بر جریانات بازی داشتند و می کوشیدند بهترین داور فوتبال آسیا و دنیا را در راه قضاوت این بازی پر تنش یاری نمایند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 74

به "فغانی، برنده ضعیف ترین دربی تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فغانی، برنده ضعیف ترین دربی تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید