علیزاده: 25 میلیارد دلار هنوز به کشور بازنگشته است ، متاسفانه نمایندگان برای بانک مرکزی نامحرم اند

به گزارش مجله سفر به کانادا، عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: بازرگانانی که تا به امروز تعهدات ارزی خود را انجام نداده اند باید ملزم به برگشت ارز های خود به کشور باشند.

علیزاده: 25 میلیارد دلار هنوز به کشور بازنگشته است ، متاسفانه نمایندگان برای بانک مرکزی نامحرم اند

محسن علیزاده عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره ارز های وارد نشده به کشور گفت: به طور کلی سیاست های پولی و بانکی به عهده بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی است.

وی ادامه داد: حال این افراد چه اقداماتی انجام داده اند هنوز به طور کامل معین نیست اما یکی از وظایفشان این است که پیگیر ورود ارز ها به کشور باشند ولو با حکم قضایی از افرادی که حاضر نبودند ارز ها را وارد کشور نمایند برخورد گردد.

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: بازرگانانی که تا به امروز تعهدات ارزی خود را انجام نداده اند باید ملزم به برگشت ارز های خود به کشور باشند.

علیزاده توضیح داد: آماری که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ارائه می نماید رقمی حدود 25 میلیارد دلار ارزی هست که هنوز به کشور برنگشته است.

وی با بیان اینکه اگر این ارز ها به کشور وارد شوند می توانند تا حدودی مشکل ارز کشور را حل نماید، اضافه نمود: باید به این موضوع اشاره نمود که در داخل با مشکل ارز مواجهه نیستیم اما این که دولت تا چه اندازه پیگیر است باید این سوال را از خودشان پرسید، چون به نظر می آید بخش عمده ای از این مسائل در دست دولت است.

عضو کمیسیون مالی مجلس بیان داشت: مجلس از دولت خواسته است تا به این مشکل ورود کند و درصدد حل آن باشد، زیرا در یک مقیاس بالاتر این خواسته از دولت است و موظف است تا به این دست مسائل رسیدگی کند.

علیزاده ادامه داد: متاسفانه دولت عزمی برای حل مسائل مالی ندارد و حتی نمایندگان مجلس را هم در بانک مرکزی محرم نمی دانند چه رسد به این که طرح های مجلس را قبول نمایند.

این نماینده مجلس در سرانجام تاکید نمود: نمایندگان مجلس از بانک مرکزی لیست افرادی که تعهد ارزی داشتند را درخواست کردند تا به این موضوع ورود نمایند، اما این لیست به مجلس داده نشده و علت آن هم معین نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1207

به "علیزاده: 25 میلیارد دلار هنوز به کشور بازنگشته است ، متاسفانه نمایندگان برای بانک مرکزی نامحرم اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیزاده: 25 میلیارد دلار هنوز به کشور بازنگشته است ، متاسفانه نمایندگان برای بانک مرکزی نامحرم اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید