سیاست سازمان نوسازی مدارس، افزایش سهم دولت در پروژه های خیرساز است

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: عمده سیاست سازمان نوسازی مدارس کشور، بالا بردن سهم دولت در پروژه های خیرساز است.

سیاست سازمان نوسازی مدارس، افزایش سهم دولت در پروژه های خیرساز است

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهرالله رخشانی مهر در جلسه هم اندیشی و آنالیز فضاهای آموزشی بهبهان که 17 تیرماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: میانگین عمر ساخت پروژه های آموزشی در کشور از ابتدا تا انتها، 9 سال است و این مساله آسیب زیادی به بحث مدرسه سازی وارد نموده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: این مساله علاوه بر اینکه از نظر مالی به صرفه نیست، در دورانی که پروژه در حال انجام است، دانش آموزان باید در مدارس و فضاهای آموزشی نامناسب آموزش ببینند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طی سال های اخیر میانگین عمر ساخت پروژه های آموزشی به زیر سه سال کاهش پیدا نموده است و فرایند اجرای طرح ها مطلوب شده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه بسیاری از پروژه های نیمه تمام در بحث ساخت مدارس و فضاهای آموزشی معین تکلیف شده اند، ادامه داد: تخصیص پروژه های ملی از سال 96 به بعد همیشه صد درصد بوده است و به این علت پروژه های ملی معین تکلیف شده اند.

وی اضافه کرد: برای پروژه های استانی هم در حال برنامه ریزی هستیم تا با همکاری مجلس شورای اسلامی، بتوانیم اقدامات خاصی انجام دهیم و طرح های ناتمام استانی که اعتبارات استانی کفاف اجرای آن ها را نمی دهد، به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طی سال گذشته برای تامین سیستم های سرمایشی، 33 میلیارد تومان اعتبار به خوزستان تخصیص نقدی داده شده است.

رخشانی مهر ادامه داد: از سال 96 تا به امروز حدود 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرساز هزینه شده است. در سال 99 خیرین بیش از 3 هزار میلیارد تومان در بحث مدرسه سازی تعهد نموده اند.

وی اضافه کرد: عمده سیاست سازمان نوسازی مدارس کشور، بالا بردن سهم دولت در پروژه های خیرساز است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سال آینده 4 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح های آموزشی مشارکتی کشور اختصاص می یابد و هر استانی مشارکت بیشتری از خیران در ساخت مدارس داشته باشد، اعتبار بیشتری دریافت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1759

به "سیاست سازمان نوسازی مدارس، افزایش سهم دولت در پروژه های خیرساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست سازمان نوسازی مدارس، افزایش سهم دولت در پروژه های خیرساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید