سازمان ملل موعد انتخاب دولت انتقالی لیبی را تعیین کرد، درخواست السراج برای حمایت بین المللی

به گزارش مجله سفر به کانادا، هیئت سازمان ملل در لیبی بیان کرد، نامزدهای پست های رهبری دولت انتقالی جدید باید ظرف یک هفته معین شوند و اوایل ماه فوریه پیرامون این نامزدها رای گیری خواهد شد.

سازمان ملل موعد انتخاب دولت انتقالی لیبی را تعیین کرد، درخواست السراج برای حمایت بین المللی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری صدی البلد، سازمان ملل در ماه نوامبر 75 عضو مجمع گفتگوی سیاسی لیبی را در تونس گرد آورد تا نقشه راه انتخابات سراسری ترسیم و این انتخابات 24 ماه دسامبر برگزار گردد.

پس از چندین هفته بحث و جدل، مشارکت کنندگان در گفتگوی سیاسی هفته جاری بر سر ساز و کار انتخاب شورای ریاستی جدید متشکل از سه عضو و یک نخست وزیر جهت نظارت بر دوره انتقالی به توافق رسیدند.

به همین دلیل، سازمان ملل بیان کرد، اعضای مجمع گفتگوی سیاسی لیبی یکم تا پنجم فوریه به نامزدهای پست های رهبری در دولت انتقالی رای خواهند داد.

در پی این اعلام سازمان ملل، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی در دولت وفاق ملی لیبی با ارسال پیغامی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواهان حمایت سازمان ملل از برگزاری انتخابات سراسری ریاست جمهوری و پارلمانی شد که قرار است 24 دسامبر 2021 برگزار گردد.

وی در پیغام خود از شورای امنیت خواست، برای حمایت از این فرایند انتخابات قطعنامه ای صادر کند و به هیئت سازمان ملل در لیبی اختیار حمایت از انتخابات، فراهم کردن امکانات لازم برای ارائه یاری های فنی و آنالیز راههای تامین امنیت و نظارت بر انتخابات را بدهد.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه مطبوعاتی بیان کرد، سازمان ملل در سریعترین زمان ممکن تیمی را برای ارزیابی نیازها و ارائه مشورت ها و انجام هماهنگی با کمیساریای عالی انتخابات و طرف های ذیربط جهت موفقیت در برگزاری انتخابات و ساخت یک دولت مدنی دموکراتیک و با ثبات می فرستد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1486

به "سازمان ملل موعد انتخاب دولت انتقالی لیبی را تعیین کرد، درخواست السراج برای حمایت بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل موعد انتخاب دولت انتقالی لیبی را تعیین کرد، درخواست السراج برای حمایت بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید