سازمان ملل خواهان توقف فوری درگیری ها در ادلب سوریه شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از درگیری ها در شمال سوریه، طرفین درگیر را به خویشتن داری و توقف درگیری ها دعوت کرد.

سازمان ملل خواهان توقف فوری درگیری ها در ادلب سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در باره درگیری ها در استان ادلب بین ارتش سوریه و نیروهای مسلح و تروریستی مورد حمایت ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه العربیه، گوترش شامگاه آدینه (دوم اسفند) در باره درگیری های نظامی خطرناک در ادلب سوریه (شمال غرب) هشدار داد و مدعی شد که توافق های سوچی به دلیل تشدید درگیری در این استان سوریه در حال فروپاشی است.

دبیر کل سازمان ملل از طرف های درگیر در ادلب سوریه خواست که که سریعاً به درگیر ی ها بین خود پایان دهند. گوترش گفت که سوریه راهکار نظامی ندارد.

عصر امروز رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در خصوص ادلب نیز تلفنی گفت وگو کردند. به گفته دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان از پوتین خواسته است که جلوی عملیات ارتش سوریه را بگیرد.

ارتش سوریه در عملیات اخیر خود در حلب و ادلب، پیروز شده است بیش از 800 کیلومتر مربع را از تروریست ها پس گرفته و پاکسازی کند. دیروز این تروریست با یاری ارتش ترکیه خواستند شهرک نیرب را که در چند کیلومتری مرکز استان ادلب است، را اشغال نمایند که با تک ارتش سوریه این هجوم بازنده شد و بر اساس رسانه های سوری، 320 نفر از مهاجمان کشته شدند که دو تن از آن های نیروهای ارتش ترکیه بودند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 806

به "سازمان ملل خواهان توقف فوری درگیری ها در ادلب سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان توقف فوری درگیری ها در ادلب سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید